-
Sveriges största digitala rekryteringsmässa för sommarpersonal
Den 20 februari 2025 äger Hospitality Day rum, Sveriges största digitala rekryteringsmässa för sommarpersonal inom besöksnäringen. Evenemanget är en del av Virtual Career Days, en banbrytande 3D-plattform som skapar unika möjligheter för studenter och arbetssökande att nätverka med arbetsgivare på ett inkluderande och hållbart sätt.
Mässan vänder sig till destinationer, hotell, butiker- och restaurangkedjor, samt fristående aktörer inom besöksnäringen som söker kvalificerad sommarpersonal. Under förra årets mässa deltog över 4 500 personer, och i år förväntas ännu fler.
Vad mässan erbjuder
Deltagande företag får tillgång till en digital monter där de kan presentera sin verksamhet, visa upp rekryteringsbehov och attrahera rätt kandidater. Plattformen erbjuder också:
◆ Matchning av kandidater baserat på företagets specifika krav.
◆ Digitala intervjuer i privata mötesrum.
◆ Detaljerad besöksstatistik efter mässan för att underlätta uppföljning och utvärdering.
◆ Priser från 5 000 kr.Inspiration från ledande företag i andra branscher
Många välkända företag har redan använt den digitala mässplattformen för sina rekryteringsbehov. Här är några exempel:
Dessa företag har sett hur den digitala plattformen kan effektivisera rekryteringsprocessen och samtidigt bredda räckvidden till potentiella kandidater över hela landet.
Vad säger arrangörerna?
Hospitality Day är ett samarbete mellan Virtual Career Days, Trim Tab och School of Service. Tillsammans skapar de en plattform för framtidens arbetsmarknad, där besöksnäringen står i fokus.
Björn Strand, grundare av Virtual Days och projektledare för Hospitality Day, säger:
”Digitala event som sammanför svenska studenter och arbetsgivare skapar en inkluderande och dynamisk plattform där talanger och möjligheter möts. Det ger studenter och arbetssökande en fantastisk chans att nätverka, utforska olika karriärvägar och visa upp sina unika färdigheter, allt utan att behöva resa.”
Sandro Kåhre, grundare av Trim Tab och rekryteringskoordinator för Hospitality Day, tillägger:
”Vi har kandidater som längtar efter att få komma ut på arbetsmarknaden. Plattformen Virtual Career Days ger oss en unik möjlighet att nå ut till fler arbetsgivare över hela landet.”
Oscar Lindeberg, grundare av School of Service och näringslivskoordinator för Hospitality Day, framhåller:
”Att hitta nya vägar för att hjälpa branschen att sammanföra och utbilda nya talanger är en unik möjlighet att stärka servicenäringen.”
Kontakta oss
För mer information och för att anmäla ditt företag till mässan, besök: schoolofservice.se/hospitality-day-20-februari-2025.
Här kan ni läsa mer om School of Service på Turismnytt.
- Text: School of Service
- Foto: Adobe
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-