-
150 anmälda till Swedish Workshop Online för utländska reseföretag intresserade av Sverige
Visit Swedens digitala mötesevenemang Swedish Workshop Online, för att sälja och marknadsföra destinationen Sverige för intresserade, internationella reseaktörer går av stapeln den 9-10 oktober.
I skrivande stund är över 150 personer från ett tiotal marknader anmälda till det digitala evenemanget, som lockat närmare 80 internationella reseaktörer, nyfikna på att sälja och erbjuda Sverige som resmål.
Digitalt mötesevent för köpare/säljare av svenska turismprodukter
Swedish Workshop Online är ett digitalt mötesformat för köpare och säljare av svenska turismprodukter. Det är under två hela dagar, 9-10 oktober mellan klockan 07-19. Alla deltar från en plats som passar dem bäst.
Det digitala formatet innebär att kostnaden för att delta kan hållas nere. I år kostar ett deltagande 5 000 kronor. Vilket Visit Sweden hoppas ska attrahera svenska företag i turismnäringen som inte behöver lägga tid på att resa eller kostnader på biljetter, boende, monterytor och annat.
Alla internationella reseaktörer som medverkar är intresserade av Sverige som destination och är kvalitetssäkrade av Visit Sweden.
Sista anmälningsdag för medverkan är 7 oktober.
Ett utmärkt läge för svenska aktörer att marknadsföra sig
Till årets Workshop kommer i skrivande stund närmare 80 reseaktörer från Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Schweiz, Storbritannien, Island, USA Kina och Indien. Flest reseföretag kommer i år från Indien, Kina USA och Tyskland.
”Det droppar nu in anmälningar varje dag och intresset ser ut att bli stort.” Säger Anneli L. Crichlow som är Business Development Manager hos Visit Sweden.
Visit Sweden har nyligen genomfört ett större mötesevenemang i Tyskland, vilket gör att antalet tyska deltagarföretag är något färre än tidigare år. Samma gäller för Storbritannien. Där bolaget under hösten kommer att arrangera ett lokalt evenemang. Där brittiska reseaktörer kommer att möta svenska besöksnäringsföretag.
”Med så många inbokade, internationella reseföretag som inget hellre vill än att hitta produkter och leverantörer i Sverige med erbjudanden, är det ett utmärkt läge för svenska aktörer att marknadsföra och sälja sina produkter.” Fortsätter Anneli L. Crichlow.
Några röster från tidigare online-workshop (från genomförd utvärderingsenkät):
”Ett fantastiskt initiativ och fin möjlighet att träffa företag och människor man annars hade haft svårt att nå. För egen del önskar jag att få info tidigare nästa gång och då ha chansen att boka in fler och rätt möten. Tack!”
”Älskade den formen och hittade många nya relevanta kontakter att bygga vidare på!”
”Älskar att det är ett prisvärt och effektivt verktyg för oss och för företagen! Tack för det! Ett så toppenbra komplement.”
”När kommer nästa event, vi vill gärna vara med igen!!”
Här kan ni läsa mer om Swedish Workshop på Turismnytt.
- Text: Visit Sweden
- Foto: Visit Sweden
-
Rekord för Kulturhuset Stadsteatern 2024 och Metal och pop 2025
2024 blev ett år med rekordintäkter, de högsta någonsin, och våren 2025 blir det fokus på Metal och pop
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
Mest under Destination och Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Evenemang, men även Museer/Utställningar, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Konstateranden/Beslut/Rapporter.
-
Förutsättningarna när gårdsförsäljning av alkoholdrycker är på plats
Visita listar de ganska tuffa villkoren för att man ska få bedriva gårdsförsäljning av alkohol från 1 juni
-
Swedish Lapland söker två stjärnor till spännande tjänster
Swedish Lapland söker en Content Production Officer och en Online Communications Officer
-
Marcus Ståhl: Vad skapar en attraktiv plats att bo på och besöka?
Ett nytt blogginlägg från Turismnytts flitigaste bloggare Marcus Ståhl
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde JHT och Handelskammaren Mittsverige Möteslänken. Ett tillfälle för studenter att möta aktörer från besöksnäringen.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – januari 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och analys om besöksnäringen i regionen baserad på preliminär data.
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2025 – framtidens turism möts här
Järvsö Sustainable Tourism Summit är tillbaka! Mellan den 27 och 29 augusti samlas besöksnäringen i hjärtat av Hälsingland.
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde Jämtland Härjedalen Turism (JHT) tillsammans med Handelskammar...
-
Förutsättningarna när gårdsförsäljning av alkoholdrycker är på plats
Turismnytt tackar Visita för att vi får återpublicera denna artikel. Den 21 januari 2025 överlämnade regeringen p...
-
Marcus Ståhl: Vad skapar en attraktiv plats att bo på och besöka?
Vi på Fjällbyrån har genomfört en enkätundersökning för att kartlägga vad som verkligen skapar en attraktiv plats...
-
Hemligheten till att få saker gjorda: Sätt ett datum
Sätt ett datum – annars blir det aldrig av Du vet när du träffar en kompis på stan och säger: ...
-
-
Gästbloggare
-