-
En affärsmässig VD sökes till Västervik Resort
Västervik Resort grundades redan 1933. Idag kan nog alla som besökt campingen intyga att 5-stjärniga Västervik Resort är mycket mer än bara en plats att bada och sova på. Nog för att boendet är viktigt, men framförallt erbjuds en bekväm, stressfri helhetslösning för en lyckad barnsemester i Sverige. Med härlig mat, roliga aktiviteter för alla och proffsiga shower. Allt i ett, mitt i skärgårdspanorama, 30 minuters promenad från sommarstaden Västervik och en knapp timma i bil från Astrid Lindgrens Värld.
Nu söker campingen efter en ny VD som önskas ha en palett av kompetenser: KREATIV, STRATEGISK, DRIVEN, AFFÄRSMÄSSIG och såklart skicklig KOMMUNIKATÖR.
Affärsutveckling och branschkunskap är viktigt
I rollen som VD vet du hur och när man påverkar nya gäster till beslut att välja just Västervik Resort. Du vet även hur man får tidigare gäster att komma tillbaka. Campingen vill förlänga säsongerna och skapa nya reseanledningar, något du kan arbeta med.
◆ Affärsutveckling är högt prio, och det kräver att du har en kunskap om branschen både inom och utom Sverige. Din förmåga att tänka strategiskt är stor.
◆ Campingen är ett offentligt ägt bolag med full transparens. Stor vikt läggs vid förmågan att kunna kombinera att arbeta i en politiskt styrd organisation och ett konkurrensutsatt företag.
◆ Din närmaste chef är ordförande för Västervik Resort AB. I den operativa ledningsgruppen finns: Ekonomichef, Marknadschef, Fastighetsansvarig och Bad och konferensansvarig.
◆ Det är viktigt för campingen att ha en aktiv samverkan med den lokala besöksnäringen.
Västervik Resort har ett jättebra team och ibland rycker man in och stödjer varandra inom respektive ansvarsområden. Alla har som mål att förvalta och utveckla arvet av att vara en av Sveriges absolut bästa camping.
Låter detta som en intressant tjänst för dig?
Ring Per Mellström på Huvudverket så berättar han mer om rollen direkt! 070 609 33 98
Eller läs mer om tjänsten och ansök här!
- Text: Huvudverket
- Foto: Västervik Resort
-
Vinterturismen fortsätter att växa visar statistik från Tillväxtverket
Under vintersäsongen 2024/2025 gjordes det totalt 21,3 miljoner kommersiella övernattningar i Sverige enligt data från Tillväxtverket.
-
Sveriges Bussföretag – Länsstyrelsen upphäver beslut om miljözon klass 3
Länsstyrelsen i Stockholm har beslutat att upphäva kommunens beslut om en miljözon klass 3. Detta pga att utredningen har varit bristfällig.
-
Visit Värmland lanserar dejtinginspirerad kampanj
Fem frågor. En flirtig presentation. Och plötsligt har man matchat med ett besöksmål. Visit Värmland lanserar en rolig och unik kampanjwebb.
-
Det är en Sverigeboom på Finnlines rutt Sverige-Finland
Finnlines noterar ett ökat intresse bland svenskar och finnar inför sommaren. Ombord märks det vissa skillnader i vad man handlar.
-
Transportföretagen – regeringen tar steg för fossilfria flygbränslen
Regeringens beslut att fram en handlingsplan för ökad tillgång på fossilfria drivmedel visar på en politisk ambitionshöjning. Det välkomnas av Transportföretagen.
-
SkiStar lanserar ny fotbollscup – Sälen Summer Games 2026
I ett unikt samarbete går SkiStar och Luxcuper och We Love Football samman för att lansera en ny fotbollscup i fjällvärlden för unga.
-
Svensk Camping – Sveriges femstjärniga campingplatser
Inför sommaren presenterar Svensk Camping de anläggningar som erhåller det högsta betyget i deras klassificering – fem stjärnor.
-
Visit Sweden – Undersökning visar att svenskar tycker om turister
Svenskars attityd till turister är mycket positiv. Det visar en attitydundersökning som Visit Sweden gjort inför sommaren.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
Mest under Destination, Mat och dryck samt Evenemang och Museer/Utställningar
-
Ordförande Robert Pettersson om JHT:s första 30 år
30 år av samordnad turism i Jämtland Härjedalen. Ordförande för JHT, Robert Pettersson, berättar om hur saker har förändrats.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Mat och dryck samt E...
-
25 år som världsarv – Öland bjuder in till jubileumsår
I år är det 25 år sedan Södra Ölands odlingslandskap utnämndes till ett av världens mest unika o...
-
Team Smör från Skövde vann årets SM i utomhusmatlagning
Det blev Team Smör med Christoffer Beijbom och Astrid Alfredsson som tog hem segern i årets final av SM i...
-
SkiStar lanserar ny fotbollscup – Sälen Summer Games 2026
I ett unikt samarbete går SkiStar och Luxcuper och We Love Football samman för att lansera en he...
-
-
Gästbloggare
-