-
Biluthyrningsföretaget Hertz officiell bilpartner till Stockholm Pride
Sveriges största biluthyrningsbolag Hertz går återigen in som officiell bilpartner till Stockholm Pride som i år firar 25-årsjubileum.
”För oss på Hertz är det en självklarhet att arbeta aktivt med mångfald med grundläggande premissen att alla människor har lika värde. Men det är inte en självklarhet överallt. Som ett av världens största varumärken är det extra viktigt för oss att ta ställning och arbeta aktivt med sådant som gör skillnad i vår omvärld. Vi jobbar aktivt med olika initiativ inom ramen för FN:s 17 globala mål i Agenda 2023, där minskad ojämlikhet är en av dem. Att gå in som officiell bilsponsor innebär att vi kan omsätta våra kärnvärden i praktiken.” Säger Hertz Sveriges HR- och Hållbarhetschef, Johanna Norin.
Arbetar för att skapa mångfald, inkludering och jämlikhet
Stockholm Pride äger rum mellan 31 juli och 6 augusti och temat för 25-årsjubileet är ”fira mångfalden”. Ett tema som syftar till att hylla alla som bidrar till ökad mångfald i samhället vad gäller identiteter, läggningar, religioner, kulturer och kulturellt ursprung.
Hertz Sverige går som officiell bilpartner in och stöttar genom att ställa upp med bilar under Stockholm Pride.
”Att stötta Stockholm Pride är en av de aktiviteter som vi jobbar med för att nå mångfald, inkludering och jämlikhet. Det gör vi också för att kunna vara en attraktiv arbetsgivare där våra medarbetare ska kunna känna stolthet över vårt ställningstagande och viljan att göra skillnad. Internt har vi också en ambassadörsgrupp med fokus på HBTQI-frågor som året runt jobbar med dessa frågor över hela landet.” Säger Johanna Norin.
Pride bygger morgondagens samhälle – där alla är respekterade
Under Prideveckan kan man besöka Pride House – en plats där det demokratiska samtalet äger rum och organisationer, föreningar, individer och politiska partier möts för att dela erfarenheter och hitta lösningar på pågående utmaningar. Man kan även besöka Pride Park samt delta i den kända Prideparaden lördag den 5:e augusti.
”Årets Pride-festival är förvisso ett jubileum som blickar tillbaka till de gångna 25 åren. Men lika mycket handlar det om framtiden. Det skaparna av Stockholm Pride gjorde för 25 år sedan är det vi idag skördar frukten av. Och vad vi gör nu kommer framtida generationer i sin tur att skörda frukten av. Vi bygger inte bara morgondagens Pride, utan också morgondagens samhälle. Ett samhälle, där alla är välkomna, respekterade och älskade. Ett samhälle vi alla vill leva i.” Säger Stockholm Pride.
Läs mer om Hertz på Turismnytt här.
- Text: Hertz
- Foto: Hertz
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
Mest under Destination och Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Evenemang, men även Museer/Utställningar, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Konstateranden/Beslut/Rapporter.
-
Förutsättningarna när gårdsförsäljning av alkoholdrycker är på plats
Visita listar de ganska tuffa villkoren för att man ska få bedriva gårdsförsäljning av alkohol från 1 juni
-
Swedish Lapland söker två stjärnor till spännande tjänster
Swedish Lapland söker en Content Production Officer och en Online Communications Officer
-
Marcus Ståhl: Vad skapar en attraktiv plats att bo på och besöka?
Ett nytt blogginlägg från Turismnytts flitigaste bloggare Marcus Ståhl
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde JHT och Handelskammaren Mittsverige Möteslänken. Ett tillfälle för studenter att möta aktörer från besöksnäringen.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – januari 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och analys om besöksnäringen i regionen baserad på preliminär data.
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2025 – framtidens turism möts här
Järvsö Sustainable Tourism Summit är tillbaka! Mellan den 27 och 29 augusti samlas besöksnäringen i hjärtat av Hälsingland.
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Cityindex – mat och hotell lyfter Östersund till nya höjder
Nyligen presenterades Cityindex rapporten för Östersund. Omsättningen för stadskärnan ökade med 4 procent under 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde Jämtland Härjedalen Turism (JHT) tillsammans med Handelskammar...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Mat/Dryck, men äv...
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången. Reseindustrins egen Oscarsgala går som vanligt ...
-
Sylvia Nylin lämnar Destination Kalmar för nytt uppdrag i Sigtuna
I september 2022 började Sylvia Nylin som VD för Destination Kalmar med uppdraget att ta fram en...
-
-
Gästbloggare
-