Marcus Eldh
Marcus Eldh bor med sin familj i Sundborn i Dalarna och driver sedan 2003 det prisbelönta företaget WildSweden. WildSweden är verksamt inom naturturism. Under 2015 blev han tilldelad Stora Turismpriset och dessutom blev en av WildSweden’s safariresor omnämnt av National Geographic Traveler Magazine som en av ”50 tours of a Lifetime”. Marcus föreläser ofta om hur han med små medel lyckats locka besökare från mer än 75 länder att kika på älgar i Skinnskatteberg. Eller hur han startade ”Sweden’s most primitive hotel” Kolarbyn Ecolodge.
Tips om naturturism
I Marcus blogg kommer han att dela med sig av sina erfarenheter, idéer och praktiska tips kring naturturism och turismutveckling. Fokus kommer att ligga på produktutveckling och marknadsföring.
Läs mer om Marcus nedan
WILD SWEDEN – Möt vilda djur på safari
Här kan du läsa Marcus blogg på Turismnytt:
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Digitalt värdskap: Hur snabbt måste du svara på mejl?
Få fler bokningar med hjälp av positiva omdömen
Så kan du kommunicera hållbarhet – Konkreta tips för turismföretagare
Så kan du locka fler av dina favoritgäster
Måste man verkligen ha onlinebokning?
Så blir du en omåttligt populär turismföretagare
Blogginlägg
-
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Marcus Eldh guidar i prissättning av olika upplevelser och aktiviteter.
-
Få fler bokningar med hjälp av positiva omdömen
Vill du ha fler bokningar på dina aktiviteter, stugor eller weekendpaket? Positiva omdömen på recensionssajter kan vara helt avgörande för om du kommer att få bokningar eller inte.
-
Så kan du kommunicera hållbarhet – Konkreta tips för turismföretagare
Genom att kommunicera hållbarhet på ett smart sätt kan du locka fler gäster att välja din verksamhet - gäster som gärna spenderar lite extra för att de vill bidra till en god sak. Marcus Eldh tipsar
-
10 vanliga misstag som gör att upplevelser inte säljer
Du har skapat en ny upplevelse som du lagt upp på hemsidan. Du har gjort flera inlägg på Facebook och Instagram… men ingen bokar. Har du varit med om det? Det har jag. Många gånger.
-
Coronatider och reserestriktioner – äntligen en utmaning!
Wild Sweden gick från 95% utländska gäster till bara svenskar. Hur gick det?
-
7 TIPS: Så kan du lyckas bättre på Swedish Workshop
Är det värt att vara med på Swedish Workshop? Här är mina tips för hur du kan lyckas bättre på Swedish Workshop.
-
CHECKLISTA: Förbättra din hemsida för att sälja mer
Ingen hemsida är ju perfekt, men de de allra flesta hemsidor skulle kunna förbättras. Här har jag skrivit en checklista med 20 punkter som du kan använda för att förbättra hemsidan för att sälja mer.
-
4 avgörande tips att tänka på när man vill sälja upplevelser
Har du någonsin funderat på vad det är som motiverar gäster att boka en viss upplevelse och inte en annan? AirBnb Experiences har nyligen intervjuat 150 resenärer för att ta reda på just detta.
-
Din hemsida är inte särskilt trovärdig
Marcus Eldh bloggar om vikten av din hemsidas trovärdighet och tipsar om hur man kan få hjälp av sajter som TripAdvisor, Google och Facebook.
-
Onlinebokningssystem för aktivitetsarrangörer
Vilka bokningssystem finns det att välja mellan för aktivitetsarrangörer? Och vilket är bäst? Jag har frågat runt till ett antal framgångsrika aktivitetsföretagare för att fråga just det.
-
Få fler bokningar på dina guidade turer
Jag träffar många turismföretagare som undrar hur de ska göra med minsta antal deltagare på guidade turer. Här finns helt klart en potential att få fler intresserade kunder att boka.
-
Så lockar du fler av dina favoritgäster
Glöm målgrupper och marknader. Du kan bli mycket vassare än så!
-
Produktmall: Ett hett tips om du ska sälja naturturism
Hur beskriver man bäst en aktivitet i naturen? Måste det vara så luddigt? Det är ett vanligt misstag. Ta med alla detaljer. Här kommer en produktmall som gör att du kan få fler bokningar.
-
Måste man verkligen ha onlinebokning?
Hur viktigt är det med onlinebokning? Vad händer om du inte kan erbjuda kunderna att boka och betala online via din hemsida?
-
Samverkan och paketering. Det låter ju enkelt. Eller svårt.
Det snackas ofta om att vi turismföretagare måste bli bättre på samverkan. Och att vi måste bli bättre på paketering. Det låter ju både vettigt och enkelt. Men vad betyder det egentligen?
-
Så blir du en omåttligt populär turismföretagare
Hur kommer det sig egentligen att vissa turistföretag blir så omåttligt populära? Hur kan du utveckla ditt unika koncept? Kolla in Marcus tre tips!
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 1 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest i kategorierna Destination, Konstateran...
-
Nyårshelg på flygplatshotell anpassad för hundägare blev succé
När vi på Turismnytt lade ut artikeln på sociala medier om att tre Swedaviaflygplatser erbjuder gratis parkering ...
-
Visit Sweden – historiskt när den svenska röda stugan flyger till månen
Exakt kl. 07.11 (CET) den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning. Då tar den svenska röda stugan med sina ...
-
Jul- och nyårsrekord för SkiStar – 99 procent boendebeläggning
Under jul- och nyår nådde fjällbolaget SkiStar en boendebeläggning på 99 procent. Högst beläggni...
-
-
Gästbloggare
-