-
Carola Ålstig Andersson ska sätta Sigtuna på kartan
Från och med den 15 maj axlar Carola Ålstig Andersson rollen som verksamhetsansvarig för Destination Sigtuna.
”Vi har stora ambitioner med destinationsbolaget så det har verkligen varit viktigt att hitta rätt person till den här rollen. Processen har därför varit grundlig och jag är så glad över att vi lyckats rekrytera Carola. Destination Sigtuna har sedan årsskiftet tagit hjälp av henne i arbetet med att driva Destination Sigtuna framåt. Jag vet därför av erfarenhet att vi är ett bra team som får saker att hända.” Säger Annika Bröms, VD för Destination Sigtuna.
Är väl insatt i destinationens styrkor och utmaningar
Carola Ålstig Andersson har en lång erfarenhet som strategisk projektledare inom olika branscher i näringslivet. Hon har de senaste åren haft en tjänst som kommunikationsstrateg på Sigtuna kommun. Carola är sigtunabo sedan många år tillbaka och har ett naturligt nätverk i kommunen.
Hon är väl insatt i destinationens styrkor och utmaningar. I hennes nya tjänst kommer hon ansvara för den dagliga verksamheten, vara ett stöd till bolagets VD och se över hur destinationsbolaget ska verka framöver.
”Det känns väldigt spännande att på allvar sätta igång med arbetet att utveckla Sigtuna till en destination i framkant. Sigtuna har en fantastisk potential med sitt läge med närheten till Arlanda och många besöksanledningar och det vill vi nyttja ännu mera. Nu ser vi över hur vi ska jobba för att hitta nya arenor och samarbeten som gynnar destinationen, men också vad vi ska välja bort.” Säger Carola Ålstig Andersson.
Läs mer om Sigtuna på Turismnytt här.
- Text: Destination Sigtuna
- Foto: Destination Sigtuna
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Byt Versailles mot Stockholm – Hotels.com lanserar reseguiden Dupes of Scandi
Till följd av extremväder i södra Europa, stigande kostnader och sociala medie trender, har Hotels.com sett nya r...
-
Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 – 21 talare gav nya insikter
Årets tema för Värmlands Besöksnäringsdagar tog avstamp i den nya besöksnäringsstrategin från Visit Värml...
-
-
Gästbloggare
-