-
Evenemang och spa nominerade för varumärkespris
Signumpriset är ett pris som varje år delas ut till företag som har välskötta varumärken.
Nu har nomineringarna för 2016 års pris offentliggjorts och bland sju nomineringar kommer två stycken från besöksnäringen.
Den ena nominerade är spaanläggningen Yasuragi. Ända sedan starten 1997 har Yasuragi arbetat med att utveckla sitt varumärke. Allt i varumärket genomsyras av Japan. Kundlöftet är idag formulerat till: ”På Yasuragi kan alla varva ned, hitta tillbaka till sin energi och åka hem med ny kraft.”
”- Vi är oerhört glada över att vårt arbete med att förfina varumärket Yasuragi uppmärksammas på detta sätt. Alla delar av Yasuragi utgör en viktig del av varumärket. Personalens bemötande och yrkesskicklighet, de unika miljöerna och inte minst det sätt vi aktivt kommunicerar på”, kommenterar Florence Cardell, Marknads- och försäljningschef på Yasuragi.
Den andra nominerade är Melodifestivalen. Melodifestivalen har under många år arbetat för att stärka sitt varumärke.
Bland tidigare vinnare från besöksnäringen finns Icehotel och Gröna Lund.
2016 års vinnare utses på Varumärkesdagen den 21 januari 2016.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Yasuragi
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -24
Mest i kategorierna Destination, Evenemang och Konstateranden, beslut och rapporter
-
Unik supergunga till Gröna Lund 2025 och Gnuttarna flyttar in
Gröna Lund avslöjar att det kommer en ny attraktion 2025 - supergungan ”Pumpen”. Dessutom kommer Gnuttarna att flytta in i parken.
-
Elite Hotel Frost i Kiruna öppnar våren 2025
Elite Hotels of Sweden meddelar att deras nya hotell i Kiruna, som öppnar 2025, kommer att heta Elite Hotel Frost.
-
Alla årets vinnare av SLAO utmärkelser
Vinnarna av alla priser presenterades vid SLAO – Svenska Skidanläggningars Organisations årsmöte den 20 oktober.
-
Sommarens golfhändelse i Helsingborg gynnade lokala näringslivet
I somras var Helsingborg värd för Volvo Car Scandinavian Mixed. Evenemanget genererade en miljonaffär för det lokala näringslivet.
-
BWH Hotels ingår ett partnerskap med Mews
Molntjänsten för hospitalitysektorn Mews har ingått ett avtal med hotellkedjan BWH Hotels om att vara auktoriserad PMS-leverantör.
-
Rock The Night Festival återvänder till Kalmar sommaren 2025
Den 2 augusti återvänder Rock The Night Festival till Kalmar. Evenemanget lockade ca 5 000 besökare i somras.
-
Skåvsjöholm ska nå fler med Countryside Hotels
Skåvsjöholm blir en del av Countryside Hotels. Hotellet har länge varit en eftertraktad mötes- och konferensdestination.
-
Skistar vinner pris för världens första fossilfria skidanläggning
SkiStar vinner SLAO:s första Hållbarhetspris. Detta för sitt pilotprojekt med sikte på fossilfria skidanläggningar i Hammarbybacken.
-
Birka Gotland återkommer till Härnösand och Höga Kusten 2025
Nästa år välkomnas återigen Birka Gotland till Höga Kusten. Den populära kryssningen anlöper till Härnösand vid sex tillfällen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 43 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här vecka är det av naturliga skäl mycket fokus på höst...
-
Öland gör en tydlig markering – vi ska framåt tillsammans
Den 23 oktober samlades drygt 100 personer på VIDA Museum & Konsthall när nätverket Partnerskap Öland firade ...
-
Christer Svärd lämnar rollen som VD för Idre Fjäll efter vintersäsongen
Idre Fjäll meddelar att Christer Svärd kommer att lämna sin position som VD för stiftelsen efter...
-
Göteborg leder EU-projekt för tillgänglighet och inkludering i europeiska städer
Ett initiativ som kan förändra stadslivet i Europa är precis i startgroparna. Projektet stöds av EU och ska utvec...
-
-
Gästbloggare
-