-
Monica Enqvist ny kommunikationschef på Stockholm Business Region
I slutet av februari tillträder Monica Enqvist en nyinrättad tjänst som kommunikationschef för Stockholm Business Region. Monica kommer närmast från en tjänst som nordisk kommunikations- och PR-chef för Spotify.
”Stockholm är en av världens mest kreativa och snabbväxande regioner och att få bidra i arbetet med att sätta vår huvudstad på världskartan känns otroligt lockande. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta för olika målgrupper, lokalt och internationellt, som näringsliv, investerare, besökare, media, akademi, kulturen och talanger.” Säger Monica Enqvist.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring
Stockholm Business Region är stadens näringslivs- och destinationsbolag i lokalt, nationellt och internationellt perspektiv. Med ansvar för investeringsfrämjande, talangattraktion, näringslivs- och besöksutveckling. De marknadsför Stockholm både internationellt och nationellt och ägs till 100% av Stockholms stad genom Stockholms Stadshus AB.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring mot bakgrund av bl.a synergier och beteendeförändringar hos målgrupperna. De båda dotterbolagen Visit Stockholm och Invest Stockholm fusioneras upp i moderbolaget – tre bolag har blivit ett.
”Vi är väldigt glada att Monica kommer leda vår nyinrättade kommunikationsavdelning. Hennes erfarenheter och kompetenta ledarskap kommer vara ett starkt tillskott i vårt arbete för att stärka Stockholms position i världen. Hon kommer in en dynamisk och spännande tid då vi genom vår fusion har bättre förutsättningar att växla upp samarbetet lokalt och internationellt för Stockholms bästa.” Säger Caroline Strand, tillförordnad VD för Stockholm Business Region.
Läs mer om Stockholm Business Region på Turismnytt här.
- Text: Stockholm Business Region
- Foto: Stockholm Business Region
-
Outdoor Festival satsar på destinationer och naturturism i Sverige
Festivalen går nu in på sitt femte år på Djurgården i Stockholm och tar samtidigt ett strategiskt kliv framåt
-
Stena Line, SkiStar och Sembo lanserar nya skidsemesterlösningar
Nu gör Stena Line, SkiStar och Sembo det lättare för danskar att resa till Sverige under vintern genom att lansera skidsemesterlösningar.
-
Supersatsningen mitt under pandemin – så lyckades Hotel Kung Carl
Mitt i pandemin valde ledningen för Hotel Kung Carl att expandera genom att överta hörnlokalen mot Stureplan
-
Prisbelönt internationell konstupplevelse gästar Kalmar Slott
Nästa år gästas Kalmar Slott av en prisbelönt konstupplevelse, som aldrig har visats i Sverige ”Modern Guru and the Path to Artificial Happiness"
-
Invite Guest Technology och Visit Group i partnerskap för att lyfta den digitala gästresan
Samarbetet skapar ett ekosystem som stärker både verksamheters effektivitet och gästernas upplevelse
-
Destination Jönköping lanserar julkalender som berättar historia
Den 1 december lanserar Destination Jönköping julkalendern ”24 Ping till jul”, en micropodd med historiska berättelser om Jönköping.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 48 2025
Mest under Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet samt Nöjesparker och upplevelseföretag/skidanläggningar
-
Destination Jönköping – ambassadörer för möten och evenemang hyllas
Den 26 november samlade Destination Jönköping lokala mötes- och evenemangsambassadörer på Länsresidenset.
-
Västerbottens besöksnäringsdagar 2025, del 2
Den utlovade andra delen av rapporten från Västerbottens besöksnäringsdagar i början av oktober
-
Städer och kustområden lockar mest – Kalmar har det viktigaste för semesterresan
Kalmar får höga betyg genom hela undersökningen Resa i Sverige och många kan också tänka sig att rekommendera Kalmar till andra
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sänkt moms på livsmedel – Hur hanterar och redovisar man det
En tillfällig sänkning livsmedelsmomsen påverkar både prissättning och erbjudanden Regeringen fö...
-
Norrköping blir Vinterköping igen – här är årets program
Snart är det första advent och Industrilandskapet i Norrköping kommer återigen vinterpyntas och fyllas med roliga...
-
Öresundslinjen vill skapa en grön korridor
Med konverteringen av den tredje färjan till batteridrift fortsätter Öresundslinjen sin ambition att skapa en grö...
-
Städer och kustområden lockar mest – Kalmar har det viktigaste för semesterresan
Städer och kustområden är det som lockar mest när svenskarna planerar en semester i hemlandet. Kalmar ha...
-
-
Gästbloggare
-