-
Monica Enqvist ny kommunikationschef på Stockholm Business Region
I slutet av februari tillträder Monica Enqvist en nyinrättad tjänst som kommunikationschef för Stockholm Business Region. Monica kommer närmast från en tjänst som nordisk kommunikations- och PR-chef för Spotify.
”Stockholm är en av världens mest kreativa och snabbväxande regioner och att få bidra i arbetet med att sätta vår huvudstad på världskartan känns otroligt lockande. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta för olika målgrupper, lokalt och internationellt, som näringsliv, investerare, besökare, media, akademi, kulturen och talanger.” Säger Monica Enqvist.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring
Stockholm Business Region är stadens näringslivs- och destinationsbolag i lokalt, nationellt och internationellt perspektiv. Med ansvar för investeringsfrämjande, talangattraktion, näringslivs- och besöksutveckling. De marknadsför Stockholm både internationellt och nationellt och ägs till 100% av Stockholms stad genom Stockholms Stadshus AB.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring mot bakgrund av bl.a synergier och beteendeförändringar hos målgrupperna. De båda dotterbolagen Visit Stockholm och Invest Stockholm fusioneras upp i moderbolaget – tre bolag har blivit ett.
”Vi är väldigt glada att Monica kommer leda vår nyinrättade kommunikationsavdelning. Hennes erfarenheter och kompetenta ledarskap kommer vara ett starkt tillskott i vårt arbete för att stärka Stockholms position i världen. Hon kommer in en dynamisk och spännande tid då vi genom vår fusion har bättre förutsättningar att växla upp samarbetet lokalt och internationellt för Stockholms bästa.” Säger Caroline Strand, tillförordnad VD för Stockholm Business Region.
Läs mer om Stockholm Business Region på Turismnytt här.
- Text: Stockholm Business Region
- Foto: Stockholm Business Region
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden/Rapporter
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabordssamtal kring framtidens resande.
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen. Trots detta är finansieringen av skötsel av lederna sårbar.
-
Svenska Möten tillgänglighetsanpassar sin webbplats
Svenska Möten fortsätter sitt hållbarhetsarbete och stärker sin position som en drivande kraft för ökad inkludering inom mötesbranschen.
-
Swedavia – tre nya flygplatser når högsta klimatcertifieringen
Visby Airport, Åre Östersund Airport och Kiruna Airport har nått Airport Carbon Accreditations nivå 5. Sju av tio Swedavia-flygplatser är certifierade på den högsta nivån.
-
Västkusten fortsatt i topp som campingdestination
Ny statistik visar att 6 kommuner på Västkusten finns med på topp 10-listan gällande antalet gästnätter på Sveriges campingplatser.
-
Varför BirchStreet Systems inte bara är för jättarna
I dagens hotellbransch är effektivitet inte längre ett mål – det är en konkurrensfördel. Det kan BirchStreet Systems hjälpa dig med.
-
Tinnar och torn – ny utomhusguidning på Kalmar Slott
För sommaren har Kalmar Slott tagit fram en ny guidad tur utanför slottet. Det gör att den dessutom passar bra för hundägare.
-
SM-veckan i Norrköping certifieras som hållbart evenemang
Den 24 juni kom nyheten att SM-veckan i Norrköping uppfyller kriterierna för att bli ett Certifierat Hållbart Evenemang av Greentime.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 25 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Hållbarhet/Tillgängl...
-
Cykelleden Skåne får pris för tillgänglighet och nytänkande
Cykelleden Skåne har utsetts till vinnare av Cykelplaneringspriset 2025. Utmärkelsen delas ut årligen av förening...
-
Pontus Frithiof lanserar Matmanifest – ny milstolpe i Hållbarhet 360
Pontus Group, ledd av restaurangentreprenören Pontus Frithiof, tar ytterligare ett stort kliv i ...
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i maj
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i maj med 2 procent samtidigt som hotellrumspriserna i genomsnitt minskad...
-
-
Gästbloggare
-