-
Monica Enqvist ny kommunikationschef på Stockholm Business Region
I slutet av februari tillträder Monica Enqvist en nyinrättad tjänst som kommunikationschef för Stockholm Business Region. Monica kommer närmast från en tjänst som nordisk kommunikations- och PR-chef för Spotify.
”Stockholm är en av världens mest kreativa och snabbväxande regioner och att få bidra i arbetet med att sätta vår huvudstad på världskartan känns otroligt lockande. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta för olika målgrupper, lokalt och internationellt, som näringsliv, investerare, besökare, media, akademi, kulturen och talanger.” Säger Monica Enqvist.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring
Stockholm Business Region är stadens näringslivs- och destinationsbolag i lokalt, nationellt och internationellt perspektiv. Med ansvar för investeringsfrämjande, talangattraktion, näringslivs- och besöksutveckling. De marknadsför Stockholm både internationellt och nationellt och ägs till 100% av Stockholms stad genom Stockholms Stadshus AB.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring mot bakgrund av bl.a synergier och beteendeförändringar hos målgrupperna. De båda dotterbolagen Visit Stockholm och Invest Stockholm fusioneras upp i moderbolaget – tre bolag har blivit ett.
”Vi är väldigt glada att Monica kommer leda vår nyinrättade kommunikationsavdelning. Hennes erfarenheter och kompetenta ledarskap kommer vara ett starkt tillskott i vårt arbete för att stärka Stockholms position i världen. Hon kommer in en dynamisk och spännande tid då vi genom vår fusion har bättre förutsättningar att växla upp samarbetet lokalt och internationellt för Stockholms bästa.” Säger Caroline Strand, tillförordnad VD för Stockholm Business Region.
Läs mer om Stockholm Business Region på Turismnytt här.
- Text: Stockholm Business Region
- Foto: Stockholm Business Region
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet presenterar sin senaste satsning. Ett bolag inom plats & destinationsutveckling som kommer erbjuda analyser.
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av avtalet med BRA meddelar SAS att inrikesnätet kommer att stärkas med nya destinationer och ökad kapacitet.
-
Egyptiska mumier – internationell utställning till Kalmar Slott 2025
Nästa år kommer Kalmar Slott visa en utställning om forntida Egyptens mumier. Föremålen kommer från Egyptiska museet i Florens.
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Statistik från Tillväxtverket visar att antalet gästnätter under sommaren ligger på en stabil nivå jämfört med de senaste åren.
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och driver utvecklingen för fjällområdet. Nu söker de efter en VD.
-
Göteborg slutspurtar i Global Destination Sustainability Index 2024
Göteborg är åter bland årets topp 5-finalister för hållbarhetsrankingen Global Destination Sustainability Index.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nominerade till Stora turismpriset 2024 utvecklar besöksnäringen
Nu är nomineringarna till årets Stora turismpriset klara. Här möter vi verksamheter som bland an...
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
Ny VD för besöksnäringsorganisationen Heart of Lapland
Therése Wintervy, 37 år från Övertorneå, tillträder som ny verksamhetsledare för Heart of Lapland...
-
Skåne Food Fest lyfte skånskt mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
-
Gästbloggare
-