-
Ny digital värdskapsutbildning från Värdskapsbyrån i samarbete med Fjällbyrån
Svensk besöksnäring är fantastisk på att skapa och leverera oförglömliga upplevelser. Värdskap och bemötande är en mycket viktig och många gånger avgörande del i det arbetet. En värdskapsutbildning är något som gynnar alla inom näringen.
Men finns förståelsen för vikten av ett gott värdskap?
Är gästens hela värdskapsresa förankrad hos alla medarbetare?
Förstår vi hur vi alla spelar en oerhört viktig roll i en fungerande värdskapskedja?
Vet vi hur vi medvetet kan arbeta med begreppet värdskap ute på våra verksamheter?
Ser vi till att värdskapet är ett naturligt och levande samtalsämne runt fikabordet?
Vilka effekter och oväntade bieffekter ger ett gott värdskap – både externt och internt?
Kan vi kanske skruva lite på vårt redan mycket fina värdskap, och kanske testa lite nya vägar?
Och… what’s in it for me?I en ny digital värdskapsutbildning från Värdskapsbyrån i samarbete med Fjällbyrån får ni svar på frågor, hjälp och verktyg att utveckla ert eget bemötande.
Verklighetsförankringen i utbildningen är tydlig och anpassad till besöksnäringen
Utbildningen vänder sig till besöksnäringshjältar runt om i Sverige, och människor som är på väg in i näringen eller alldeles i början av yrkeslivet. Verksamheter, enskilda privatpersoner eller studenter, kommuner, regioner eller destinationer. Utbildningen är anpassad till besöksnäringen. Den kräver inga förkunskaper och den ger även mycket nytta för personer som har många års erfarenhet av aktivt eller planerande värdskapsarbete.
Verklighetsförankringen i utbildningen är tydlig – Amanda Hessle, som leder deltagarna genom utbildningen, driver Värdskapsbyrån där hon sedan många år kombinerar föreläsningar och utbildningen med aktivt värdskapsarbete ute i verkligenheten som bland annat guide och reseledare.
Under 12 lektionsfilmer berättar Amanda om begreppet värdskap och dess olika delar. Deltagarna kan fördjupa sig i konceptet värdskap och då förstå dess otroliga kraft och inverkan på människor och organisationer.
Under utbildningen tar man del av inspiration och kunskaper kring värdskapets delar:
◆ Varför är både internt och externt värdskap viktigt?
◆ Lär dig hur den fysiska miljön påverkar människors upplevelser och hur du kan skapa en välkomnande plats.
◆ I en digital tidsålder är det viktigt att behärska digitalt värdskap och kunna skapa en positiv digital atmosfär.
◆ Mjukt värdskap är nyckeln till att bygga starka relationer. Lär dig kommunikationsfärdigheter och empati för att bemöta andra på ett respektfullt sätt.
◆ Värdskap gentemot utländska gäster – vad bör man tänka på?
◆ Hur kan värdskap vara ett ovärderligt verktyg för både merförsäljning och krishantering?
Verktyg för att skapa en individuell värdskapsstrategi att jobba med på arbetsplatsen
Förutom 12 lektionsfilmer med mycket inspiration, exempel från verkligheten samt konkreta tips och råd är även nedladdningsbara check-listor och mallar en del av Amandas värdskapsutbildning. Allt det kommer att vara värdefulla verktyg för att skapa en individuell värdskapsstrategi att jobba med på respektive arbetsplats.
Utbildningen bokas och genomförs med fördel i kombination med en fysisk föreläsning och/eller en workshop till ett ämne som är speciellt relevant för beställaren och anpassad till dess förutsättningar och behov.
Här kan man läsa mer om utbildningen!
För ytterligare information och prisuppgifter – kontakta Amanda på Värdskapsbyrån!
[email protected]
070 206 38 72
@vardskapsbyran (Facebook och Instagram)- Text: Värdskapsbyrån
- Foto: Jesper Anhede
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC-konferensen passade Turismnytt på att prata lite med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på Tekniska museet.
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ut...
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna är en ideell förening som förmedlar kontakt mellan företag och personer med en ...
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har i samarbete med de lokala destinationsorganisationerna Visit Umeå...
-
-
Gästbloggare
-