-
Ny digital värdskapsutbildning från Värdskapsbyrån i samarbete med Fjällbyrån
Svensk besöksnäring är fantastisk på att skapa och leverera oförglömliga upplevelser. Värdskap och bemötande är en mycket viktig och många gånger avgörande del i det arbetet. En värdskapsutbildning är något som gynnar alla inom näringen.
Men finns förståelsen för vikten av ett gott värdskap?
Är gästens hela värdskapsresa förankrad hos alla medarbetare?
Förstår vi hur vi alla spelar en oerhört viktig roll i en fungerande värdskapskedja?
Vet vi hur vi medvetet kan arbeta med begreppet värdskap ute på våra verksamheter?
Ser vi till att värdskapet är ett naturligt och levande samtalsämne runt fikabordet?
Vilka effekter och oväntade bieffekter ger ett gott värdskap – både externt och internt?
Kan vi kanske skruva lite på vårt redan mycket fina värdskap, och kanske testa lite nya vägar?
Och… what’s in it for me?I en ny digital värdskapsutbildning från Värdskapsbyrån i samarbete med Fjällbyrån får ni svar på frågor, hjälp och verktyg att utveckla ert eget bemötande.
Verklighetsförankringen i utbildningen är tydlig och anpassad till besöksnäringen
Utbildningen vänder sig till besöksnäringshjältar runt om i Sverige, och människor som är på väg in i näringen eller alldeles i början av yrkeslivet. Verksamheter, enskilda privatpersoner eller studenter, kommuner, regioner eller destinationer. Utbildningen är anpassad till besöksnäringen. Den kräver inga förkunskaper och den ger även mycket nytta för personer som har många års erfarenhet av aktivt eller planerande värdskapsarbete.
Verklighetsförankringen i utbildningen är tydlig – Amanda Hessle, som leder deltagarna genom utbildningen, driver Värdskapsbyrån där hon sedan många år kombinerar föreläsningar och utbildningen med aktivt värdskapsarbete ute i verkligenheten som bland annat guide och reseledare.
Under 12 lektionsfilmer berättar Amanda om begreppet värdskap och dess olika delar. Deltagarna kan fördjupa sig i konceptet värdskap och då förstå dess otroliga kraft och inverkan på människor och organisationer.
Under utbildningen tar man del av inspiration och kunskaper kring värdskapets delar:
◆ Varför är både internt och externt värdskap viktigt?
◆ Lär dig hur den fysiska miljön påverkar människors upplevelser och hur du kan skapa en välkomnande plats.
◆ I en digital tidsålder är det viktigt att behärska digitalt värdskap och kunna skapa en positiv digital atmosfär.
◆ Mjukt värdskap är nyckeln till att bygga starka relationer. Lär dig kommunikationsfärdigheter och empati för att bemöta andra på ett respektfullt sätt.
◆ Värdskap gentemot utländska gäster – vad bör man tänka på?
◆ Hur kan värdskap vara ett ovärderligt verktyg för både merförsäljning och krishantering?
Verktyg för att skapa en individuell värdskapsstrategi att jobba med på arbetsplatsen
Förutom 12 lektionsfilmer med mycket inspiration, exempel från verkligheten samt konkreta tips och råd är även nedladdningsbara check-listor och mallar en del av Amandas värdskapsutbildning. Allt det kommer att vara värdefulla verktyg för att skapa en individuell värdskapsstrategi att jobba med på respektive arbetsplats.
Utbildningen bokas och genomförs med fördel i kombination med en fysisk föreläsning och/eller en workshop till ett ämne som är speciellt relevant för beställaren och anpassad till dess förutsättningar och behov.
Här kan man läsa mer om utbildningen!
För ytterligare information och prisuppgifter – kontakta Amanda på Värdskapsbyrån!
[email protected]
070 206 38 72
@vardskapsbyran (Facebook och Instagram)- Text: Värdskapsbyrån
- Foto: Jesper Anhede
-
RNBT – nätverket är nu fulltaligt och täcker hela Sverige
Regionala Nätverket för besöksnäring och Turism (RNBT) meddelar med stor glädje att samtliga Sveriges regioner är nu representeras.
-
Ironman Kalmar 2025 är fullbokat – totalt 2 850 atleter
Nu är alla startplatser bokade till Ironman Kalmar 2025, som äger rum den 16 augusti. Antalet internationella deltagare är rekordhögt.
-
Visit Dalarna tilldelas internationellt guld för klusterarbete
Visit Dalarna har lyckats uppnå ESCA guld. Inom branschkod besöksnäring är destinationsbolaget den enda i världen med guldcertifiering.
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser, en direkt konsekvens av en utmanande ekon...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
I samband med ett kundevent i Gdansk i maj 2024 hade Marknadsutvecklare Annika Torstenson från Vrak ̵...
-
-
Gästbloggare
-