-
Så funkar det ”nya” Facebook
Arbetar du med marknadsföring via Facebook? Har du koll på de nya tjänsterna som nu har lanserats? Här är de senaste nyheterna.
Genom Facebook kan människor uttrycka sina känslor om din verksamhet – både bra och dåliga. Det gäller att följa och försöka hålla kommunikationen igång för att lyckas med sin marknadsföring.
”Knapparna” – vad betyder de?
Som Facebook-användare är man van vid ”gilla” knappen. Den används av dem som tycker om ens sida. Men nu har det tillkommit hela fem knappar!
En ny knapp är ”arg”. Den kan leda till – om felhanterad – att företaget får dålig publicitet och därmed färre kunder.
De andra nya knapparna är ”älska”, ”haha”, ”wow” och ”ledsen”.
Orsaken till att man har lagt till fler knappar är den begränsade möjligheten att på annat sätt effektivt uttrycka vad man egentligen tycker.
Möjligheterna finns
I och med de nya knapparna ställs det nya högre krav på företag som vill lyckas med sin marknadsföring via den här kanalen. Det kommer att krävas mer tid för marknadsföringen och en smart och genomtänkt kommunikationsstrategi. Men för den som lyckas finns möjligheter att nå nya kunder – hela 64% av Sveriges befolkning använder sig av Facebook!
Ytterligare nya tjänster väntasFöretag har frågat efter om de kan få statistik över olika reaktioner på inlägg. Detta är en tjänst som Facebook nu ser över.
- Text: Maria Lindqvist
-
Säfsen satsar på sommaren – nya aktiviteter och samarbeten
Säfsen i Dalarna satsar på sommaren. Med ett utökat aktivitetsutbud, nya samarbetspartners och en omfattande byggnation av Hyttan.
-
Familjefest i Kungsträdgården under Ishockey-VM
I samband med Ishockey-VM i Stockholm öppnas en ny festzon i Kungsträdgården som bjuder på gratis aktiviteter för barn och vuxna.
-
Världens bästa sandskulptörer gästar Kalmar i juli
Den 14–18 juli hålls Kalmar International Sandsculpture Festival. Nu är det klart vilka konstnärer som kommer att delta.
-
Junibacken satsar på en vuxenpublik i sommar
I samarbete med Live Nation arrangeras två exklusiva konsertkvällar i augusti på Junibacken med Sabina Ddumba och Jung.
-
Ketty Engrund är ny VD för Lofsdalsfjällens Turistnäring
Lokal styrka och samverkan är nyckeln till Lofsdalens långsiktiga framgång enligt Ketty Engrund, ny VD för Lofsdalsfjällens Turistnäring.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2025
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild. Det var en stark påskhelg för hotellen.
-
Snälltåget – stort intresse att ta tåget till Jämtland i sommar
Intresset för att resa med Snälltåget till Jämtland i sommar är stort. Jämfört med 2024 har antalet bokningar ökat med över sextio procent.
-
Skidindustrin går samman i historisk allians – Global Sustainability Ski Alliance
Den 7 maj lanserades Global Sustainability Ski Alliance. SkiStar och sju andra skidaktörer från Europa och Nya Zeeland är medlemmar.
-
Vy flygbussarna lanserar Sveriges första kommersiella elbusslinje till Arlanda
Som första kommersiella aktör i Sverige har Vy flygbussarna lanserat en elbusslinje mellan Cityterminalen och Arlanda flygplats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -25
Mest under Destination, Boende samt Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sjuhäradsrundan har invigts – ny regional cykelled i Västsverige
Den 9 maj invigdes Sjuhäradsrundan, en ny regional cykelled som bjuder på fina upplevelser genom...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Stöd/Ins...
-
Destination Jönköping satsar på ett stärkt värdskap
Nu nylanserar Destination Jönköping sin turistwebb, utbildar fler InfoPoints och tar fram inspir...
-
Med hotell- och resortsystemet Moder får du allt i ett – Läs hur!
I en bransch som traditionellt präglas av fragmenterade system och avdelningssilos framstår Moder som en banbryta...
-
-
Gästbloggare
-