-
Stockholm flörtar med Finland – ny kampanj ska locka fler finländare
Huvudstaden med sina starka band till Finland, lanserar nu kampanjen ”Fall in Love With Stockholm (Again)”. Den kärleksfulla satsningen ska inspirera fler finländare att upptäcka nya sidor av den svenska huvudstaden och locka dem över Östersjön.
Livar upp intresset för Stockholm med bland annat kärleksbrev
För att öka nyfikenheten och väcka passionen för Sveriges huvudstad som destination lanseras nu en omfattande kampanj i Finland.
Kampanjen är ett samarbete mellan Visit Stockholm och Stockholms Hamnar och förväntas nå miljontals finländare genom kärleksbrev, rosor, Tinderprofil, digital utomhusreklam samt annonsering i sociala och traditionella kanaler.
”Med vår kampanj vill vi liva upp kärleken och intresset för Stockholm som en spännande och varierad destination. Vi ser fram emot att flirta lite med Finland och introducera våra finska grannar för tidigare outforskade aspekter av vår huvudstad.” Säger Lotta Andersson, marknadschef på Visit Stockholm.
Vill stärka banden mellan länderna och ge färjeresandet en skjuts
För kärleksfulla finländare som blir nyfikna på den svenska huvudstaden har Visit Stockholm och Stockholms Hamnar tagit fram en ny plattform. Här finns guider till områden som mat och äventyr, och den presenterar en mer oväntad och spännande sida av Stockholm – bortom de traditionella upplevelserna.
”De finländska resenärerna är oerhört viktiga för oss, rederierna och näringslivet. För att stärka banden mellan våra länder, attrahera nya målgrupper och ge färjeresandet en skjuts lanserar vi den här kampanjen.” Säger Johan Wallén, marknads- och försäljningschef på Stockholms Hamnar.
Målet med kampanjen är att stärka Stockholms position som attraktiv, kreativ och hållbar destination. Samt att öka och utveckla resandet med färja mellan länderna. Denna satsning markerar starten på en spännande resa för att förnya och pigga upp relationen mellan två kära grannländer.
Läs mer om Visit Stockholm på Turismnytt här.
- Text: Visit Stockholm
- Foto: Visit Stockholm
-
Vem blir årets världsmästare i flugkastning?
Den 19-25 augusti arrangerar Svenska Castingförbundet VM i flugkastning på evenemangsstranden i Åhus/Kristianstad.
-
Halmstad först i världen med “Non Silent Retreat” – inspirerat av Gyllene Tiders låtskatt
Med Gyllene Tider-febern på topp på grund av filmen "Sommartider" lanserar Halmstad världens första "Non Silent Retreat".
-
Intresset för att kombinera camping och cykling ökar rejält
I Sverige finns det mängder av cykelleder och bikeparks som är grannar med campingplatser. Camping cykelentusiaster har tagit fasta på detta.
-
SJ – högre rörelseresultat och fortsatt förbättringsarbete
Nytillkomna och befintliga trafikavtal samt ökade biljettintäkter bidrog till högre rörelseresultat för tågbolaget SJ i andra kvartalet.
-
Regeringen tar ytterligare steg för att minska företagens regelbörda
Den 18 juli fick 11 myndigheter i uppdrag av Regeringen att arbeta för enklare regelverk. Syftet är att minska företagens regelbörda.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 29 2024
Mest under Destination, Evenemang samt Konstateranden, Beslut och Rapporter
-
Naturvårdsverket – dagsturer allt populärare i sommarfjällen
En ny undersökning från Naturvårdsverket fjällsäkerhetsråd visar att dagsturer blir populärare i de svenska sommarfjällen.
-
Nytt företagssamarbete vill locka besökare till Granö i sommar
I sommar har en grupp företagare gått samman och skapat konceptet En härlig dag i Granö för att locka besökare till den fina byn.
-
Innovativ och kostnadseffektiv personalutveckling i servicebranschen
I en tid där personalutveckling är avgörande för framgång, erbjuder appen ServiceHub en lösning som stärker medarbetare och branschen.
-
Elite Hotels förvärvar Louis De Geer Konsert & Kongress i Norrköping
Elite Hotels of Sweden är glada att meddela att man har förvärvat bolaget Louis De Geer Konsert & Kongress i Norrköping AB.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 29 2024
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring denna nyhetsmagra sommarvecka. Den här gången är det mest un...
-
Liseberg bygger upp Oceana igen – beräknas stå klart 2026
Vid ett extrainsatt styrelsemöte den 17 juli fattade Lisebergs styrelse beslut om att Liseberg v...
-
Innovativ och kostnadseffektiv personalutveckling i servicebranschen
I en bransch som ofta brottas med låg lönsamhet och höga driftskostnader är investeringar i personalutveckling in...
-
Nytt företagssamarbete vill locka besökare till Granö i sommar
Granö i Västerbotten borde checka alla boxar när det gäller en bortglömd ort utan sommarturism i Norrlands inland...
-
-
Gästbloggare
-