-
Stockholm flörtar med Finland – ny kampanj ska locka fler finländare
Huvudstaden med sina starka band till Finland, lanserar nu kampanjen ”Fall in Love With Stockholm (Again)”. Den kärleksfulla satsningen ska inspirera fler finländare att upptäcka nya sidor av den svenska huvudstaden och locka dem över Östersjön.
Livar upp intresset för Stockholm med bland annat kärleksbrev
För att öka nyfikenheten och väcka passionen för Sveriges huvudstad som destination lanseras nu en omfattande kampanj i Finland.
Kampanjen är ett samarbete mellan Visit Stockholm och Stockholms Hamnar och förväntas nå miljontals finländare genom kärleksbrev, rosor, Tinderprofil, digital utomhusreklam samt annonsering i sociala och traditionella kanaler.
”Med vår kampanj vill vi liva upp kärleken och intresset för Stockholm som en spännande och varierad destination. Vi ser fram emot att flirta lite med Finland och introducera våra finska grannar för tidigare outforskade aspekter av vår huvudstad.” Säger Lotta Andersson, marknadschef på Visit Stockholm.
Vill stärka banden mellan länderna och ge färjeresandet en skjuts
För kärleksfulla finländare som blir nyfikna på den svenska huvudstaden har Visit Stockholm och Stockholms Hamnar tagit fram en ny plattform. Här finns guider till områden som mat och äventyr, och den presenterar en mer oväntad och spännande sida av Stockholm – bortom de traditionella upplevelserna.
”De finländska resenärerna är oerhört viktiga för oss, rederierna och näringslivet. För att stärka banden mellan våra länder, attrahera nya målgrupper och ge färjeresandet en skjuts lanserar vi den här kampanjen.” Säger Johan Wallén, marknads- och försäljningschef på Stockholms Hamnar.
Målet med kampanjen är att stärka Stockholms position som attraktiv, kreativ och hållbar destination. Samt att öka och utveckla resandet med färja mellan länderna. Denna satsning markerar starten på en spännande resa för att förnya och pigga upp relationen mellan två kära grannländer.
Läs mer om Visit Stockholm på Turismnytt här.
- Text: Visit Stockholm
- Foto: Visit Stockholm
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Mest under Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, Beslut och Rapporter
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Villa Foresta har öppnat upp igen med ett nytt designkoncept. En destination med hotellrum, mötesrum, barer och restaurang.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Varje månad delar Göteborg & Co en analys om besöksnäringen baserad på data. Augusti hade hög hotellbeläggning tack vare event.
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod klart den 5 september.
-
Tio nya deluxerum på Krägga Herrgård – Strandpaviljongen har öppnat
Den 13 augusti öppnade Strandpaviljongen på Krägga Herrgård. En ny byggnad bara en tåspets från vattenbrynet.
-
Sunlight Hotel, Conference & Spa välkomnar Jenny Dingertz som ny VD
Sunlight Hotel, Conference & Spa i Nyköping är glada att meddela att Jenny Dingertz tillträder som ny VD för anläggningen.
-
Skapar i krigets skugga – ukrainsk konstnärsgrupp till Island of Light
Den ukrainska konstnärsgruppen Kurbas Pro deltar med ”Animalia” vid ljuskonstfestivalen Island of Light på Smögen i september.
-
Countryside Hotels – många par jämför sig med andra på semestern
Undersökningsdata från Countryside Hotels visar att många svenska par jämför sig med andra par på semestern.
-
Pionjärer inom naturnära boende är årets mångfaldspristagare
Årets mottagare av Naturturismföretagens Mångfalds- och samverkanspris är Ulrika Krynitz och Håkan Strotz som driver Urnatur.
-
Stockholm – samverkan och infrastruktur är nyckeln till konsertlycka
En ny rapport från Stockholm Business Region presenterad med Taylor Swifts konserter som fallstudie belyser evenemangens betydelse för staden.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Arlanda i fokus när Stockholmsregionens näringslivsråd möts
När Stockholmsregionens näringslivsråd sammanträdde för tredje gången i 3Huset stod infrastruktu...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 35 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Flyg, Tåg, Evenemang, Hållbar...
-
Resemässan – En ny del av Seniormässan Stockholm 2024
De tre första dagarna i oktober öppnar Resemässan sina dörrar på Stockholmsmässan som en ny del av Seniormässan S...
-
Clarion Hotel Karlatornet är redo för incheckning
Clarion Hotel Karlatornet slog upp portarna den 1 september och välkomnade de första gästerna ti...
-
-
Gästbloggare
-