-
Stockholm lanserar mini-program på WeChat för kineser
Med 150 miljoner utlandsresor om året är kineserna dem som reser mest i världen och 80 % av de dokumenterar sin vistelse i livsstils-appen WeChat. Nu finns destinationen Stockholm representerad i appen i form av ett spännande mini-program.
Stockholms mini-program är ett tillgängligt, inspirerande och praktiskt sätt att ta del av det bästa Stockholm har att erbjuda. WeChats destinationsprogram erbjuder resenärer information om allt från trendiga restauranger till lokala regnskurar under sin vistelse.
Kina är en viktig marknad
Tekniskt innovativa lösningar är en naturlig del av Stockholm som är världsledande inom teknikindustrin. Staden har ett nära samarbete med näringslivet för att fortsätta främja Stockholm som ett välkomnande och välfungerande turistmål för alla kinesiska besökare. Antalet kineser som besöker Stockholm har ökat de senaste åren och fortsätter att vara en växande grupp.
”Kina är en extremt viktig marknad för oss och ger oss många spännande möjligheter framöver. WeChats mini-destinationsprogram om Stockholm är ett fantastiskt sätt att tillsammans med näringen fortsätta att uppmuntra och inspirera kineser att besöka Stockholm och dessutom få ut det mesta av upplevelsen på plats”, säger Lotta Andersson, Marknad och analys, Visit Stockholm.
Mer om kinesiska besökare på Turismnytt nästa vecka efter Visit Stockholms seminarium i ämnet. (red. anm.)
- Text: Visit Stockholm
- Foto: Visit Stockholm
-
Vinterturismen fortsätter att växa visar statistik från Tillväxtverket
Under vintersäsongen 2024/2025 gjordes det totalt 21,3 miljoner kommersiella övernattningar i Sverige enligt data från Tillväxtverket.
-
Sveriges Bussföretag – Länsstyrelsen upphäver beslut om miljözon klass 3
Länsstyrelsen i Stockholm har beslutat att upphäva kommunens beslut om en miljözon klass 3. Detta pga att utredningen har varit bristfällig.
-
Visit Värmland lanserar dejtinginspirerad kampanj
Fem frågor. En flirtig presentation. Och plötsligt har man matchat med ett besöksmål. Visit Värmland lanserar en rolig och unik kampanjwebb.
-
Det är en Sverigeboom på Finnlines rutt Sverige-Finland
Finnlines noterar ett ökat intresse bland svenskar och finnar inför sommaren. Ombord märks det vissa skillnader i vad man handlar.
-
Transportföretagen – regeringen tar steg för fossilfria flygbränslen
Regeringens beslut att fram en handlingsplan för ökad tillgång på fossilfria drivmedel visar på en politisk ambitionshöjning. Det välkomnas av Transportföretagen.
-
SkiStar lanserar ny fotbollscup – Sälen Summer Games 2026
I ett unikt samarbete går SkiStar och Luxcuper och We Love Football samman för att lansera en ny fotbollscup i fjällvärlden för unga.
-
Svensk Camping – Sveriges femstjärniga campingplatser
Inför sommaren presenterar Svensk Camping de anläggningar som erhåller det högsta betyget i deras klassificering – fem stjärnor.
-
Visit Sweden – Undersökning visar att svenskar tycker om turister
Svenskars attityd till turister är mycket positiv. Det visar en attitydundersökning som Visit Sweden gjort inför sommaren.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
Mest under Destination, Mat och dryck samt Evenemang och Museer/Utställningar
-
Ordförande Robert Pettersson om JHT:s första 30 år
30 år av samordnad turism i Jämtland Härjedalen. Ordförande för JHT, Robert Pettersson, berättar om hur saker har förändrats.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Mat och dryck samt E...
-
25 år som världsarv – Öland bjuder in till jubileumsår
I år är det 25 år sedan Södra Ölands odlingslandskap utnämndes till ett av världens mest unika o...
-
Team Smör från Skövde vann årets SM i utomhusmatlagning
Det blev Team Smör med Christoffer Beijbom och Astrid Alfredsson som tog hem segern i årets final av SM i...
-
SkiStar lanserar ny fotbollscup – Sälen Summer Games 2026
I ett unikt samarbete går SkiStar och Luxcuper och We Love Football samman för att lansera en he...
-
-
Gästbloggare
-