-
Strawberry vidareutvecklar nordens ledare genom intern kompetensutveckling
Under det gångna året har Strawberry aktivt investerat i att främja talanger internt genom sitt omfattande ledarskapsprogram Unleash. Programmet har överträffat förväntningarna och visat sig vara en framgångsrik modell för kompetensutveckling och utveckling av ledare.
Stärker inte bara företaget utan även branschen som helhet
Programmet består av tre delar som riktar sig till olika målgrupper – från ledare som är nya i sin roll och fokuserar på att utveckla sitt eget ledarskap genom mer senior ledare som fokuserar på att utveckla sitt team, till de mest seniora ledarna där mentorskap och utveckling av andra är en fundamental del. Totalt beräknas 1000 personer genomgå Strawberrys ledarprogram varje år.
”För oss är det avgörande att fokusera på kompetensförsörjning och utveckling av våra anställda. Deras unika talanger och engagemang är fundamentala för vår fortsatta framgång och konkurrenskraft. Genom att investera i våra interna resurser stärker vi inte bara vårt företag utan även branschen som helhet.” Säger Torgeir Silseth, koncernchef för Strawberry, när han delar företagets syn på vikten av att ta tillvara på talanger internt.
En investering i människor och företagskulturen
Strawberry har under året utvecklat sitt ledarskapsprogram för att bättre möta framtidens utmaningar och krav på kompetens. Programmet ger inte bara ledarna de verktyg de behöver för att lyckas. Utan skapar även en tydlig väg för medarbetare att utvecklas och avancera inom företaget.
”För oss är det inte bara ett ledarskapsprogram; det är en investering i våra människor och vår företagskultur. Att ta tillvara på talanger internt är inte bara kostnadseffektivt utan också en strategisk insats för att minska omställningstider och skapa en stabil och engagerad arbetsstyrka.” Säger Ann Mårder, VP People Experience.
För att säkra en framtid med hög medarbetarnöjdhet
Genom att satsa på kompetensförsörjning och utveckling av anställda positionerar sig Strawberry som en attraktiv arbetsgivare och bidrar till att minska personalomsättningen inom branschen. Att investera i medarbetarnas framtid är en central del av företagets övergripande strategi. För att säkerställa hållbarhet och konkurrenskraft på lång sikt.
Strawberry fortsätter att vara en pionjär inom branschen genom att inte bara erbjuda hotellupplevelser i världsklass utan också genom att investera i och odla sina interna talanger för att säkra en framtid med hög medarbetarnöjdhet.
Läs mer om Strawberry på Turismnytt här.
- Text: Strawberry
- Foto: Strawberry
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Mest under Destination, Boende och Evenemang.
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
Samlar över 200 platsutvecklare och platsmarknadsförare för att ge de bästa verktygen, tipsen och den senaste kunskapen
-
Furuviksparken slår säsongsrekord och presenterar Halloweennyheter
Det har varit en framgångsrik sommar i Furuviksparken; den mest besökta säsongen i parkens historia. Nu väntar Halloween runt hörnet.
-
Då öppnar Maryhill Estate – ESS Group 13:e destination
Förvärvet av tidigare Örenäs Slott gjordes 2019 och nu är det dags för Maryhill Estate att få visa upp hela sin upplevelse.
-
Trelleborg förstärker sin position på Skåneleden med ny etapp
Skåneleden erbjuder olika vandringsupplevelser. Den nya etappen adderar en dimension genom att knyta samman Trelleborg med Skurup och Ystad.
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
SkiStar presenterar inför vintern en rad nyheter som stärker skidupplevelsen och hållbarhetsarbetet på samtliga destinationer.
-
Tre öars led – vandra från ö till ö på den nya leden i Värmland
Omgiven av glittrande Vänern öppnar nu Värmland ännu en kvalitetssäkrad Hiking Värmlands-led för året – Tre öars led.
-
Göteborg bjuder älskare av hårdrock på högtidsstunder i höst
Göteborg är en stad med starka rötter i hårdrock och metal. Denna höst bjuder på ett imponerande utbud av konserter.
-
Höstens stora återkomst – Postmuseum nyöppnar 19 oktober
Efter en omfattande renovering av den historiska byggnaden i Gamla stan öppnar Postmuseum åter sina dörrar i höst.
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, invånare och nyfikna får tips, vägledning och kontakter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Ikoniska Villa Foresta på Lidingö har öppnat upp igen med ett helt nytt designkoncept. En ny des...
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod kla...
-
-
Gästbloggare
-