-
Vibe – Digital mässa i väntan på den uppskjutna Cykelmässan
Lifestyle Events och BraMässor lanserar nu Sveriges nya digitala cykelmässa. Vibe – Virtual Bike Expo är den digitala mässan för alla som gillar cykling, oavsett om det är pendling, landsväg, MTB, långcykling eller äventyrscykling.
Digital mötesplats för alla som gillar cykling
I dessa svåra tider med en utdragen coronakris har man, i väntan på att kunna arrangera den fysiska Svenska Cykelmässan, beslutat att satsa och lansera en digital mässa nu på våren för alla utställare och besökare.
Ambitionen med Vibe är att skapa en digital mötesplats för alla som gillar cykling. En mötesplats för alla som vill inspireras och köpa och sälja prylar och tjänster. Vibe kommer att ha allt som en vanlig cykelmässa har, fast i digital form under fem dagar.
Vibe kommer att ha utställare med extra bra mässerbjudanden med allt ifrån utlottning av fantastiska cykelresor i Sverige till en mängd rabatter på cykelaccessoarer och cykeltillbehör till ett stort utbud av marknadens tuffaste mountainbikes och elcyklar.
Starten på något nytt och spännande
– Vår ambition är att under fem dagar samla hela den svenska cykelbranschen och alla som är intresserade av att cykla till en stor, gemensam digital mötesplats på nätet, säger Patrik Löwstedt, projektledare för Vibe och Svenska Cykelmässan.
– Vi tror och hoppas att det här kan bli starten på något nytt och väldigt spännande. Utställarna på Vibe är främst de företag som har anmält sig till Svenska Cykelmässan och besökarna kommer från vårt stora nätverk på sociala medier, säger Patrik Löwstedt.
Förutom själva utställningen kommer Vibe också att innehålla inspirerande föredrag och prestationer och inte minst utdelningen av Silver-Emmas Stipendium.
– Vibe är ett jättebra initiativ att försöka hjälpa alla utställare som hade bespetsat sig på Cykelmässan i slutet av mars. Cykelsäsongen börjar på allvar nu och många vill uppdatera sig på nyheterna som finns därute. Så här finns alla möjligheter att hitta många bra erbjudanden, säger Emma Johansson, Ambassadör för Svenska Cykelmässan.- Text: Bra Mässor
- Foto: Bra Mässor
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Byt Versailles mot Stockholm – Hotels.com lanserar reseguiden Dupes of Scandi
Till följd av extremväder i södra Europa, stigande kostnader och sociala medie trender, har Hotels.com sett nya r...
-
Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 – 21 talare gav nya insikter
Årets tema för Värmlands Besöksnäringsdagar tog avstamp i den nya besöksnäringsstrategin från Visit Värml...
-
-
Gästbloggare
-