-
Vibe – Digital mässa i väntan på den uppskjutna Cykelmässan
Lifestyle Events och BraMässor lanserar nu Sveriges nya digitala cykelmässa. Vibe – Virtual Bike Expo är den digitala mässan för alla som gillar cykling, oavsett om det är pendling, landsväg, MTB, långcykling eller äventyrscykling.
Digital mötesplats för alla som gillar cykling
I dessa svåra tider med en utdragen coronakris har man, i väntan på att kunna arrangera den fysiska Svenska Cykelmässan, beslutat att satsa och lansera en digital mässa nu på våren för alla utställare och besökare.
Ambitionen med Vibe är att skapa en digital mötesplats för alla som gillar cykling. En mötesplats för alla som vill inspireras och köpa och sälja prylar och tjänster. Vibe kommer att ha allt som en vanlig cykelmässa har, fast i digital form under fem dagar.
Vibe kommer att ha utställare med extra bra mässerbjudanden med allt ifrån utlottning av fantastiska cykelresor i Sverige till en mängd rabatter på cykelaccessoarer och cykeltillbehör till ett stort utbud av marknadens tuffaste mountainbikes och elcyklar.
Starten på något nytt och spännande
– Vår ambition är att under fem dagar samla hela den svenska cykelbranschen och alla som är intresserade av att cykla till en stor, gemensam digital mötesplats på nätet, säger Patrik Löwstedt, projektledare för Vibe och Svenska Cykelmässan.
– Vi tror och hoppas att det här kan bli starten på något nytt och väldigt spännande. Utställarna på Vibe är främst de företag som har anmält sig till Svenska Cykelmässan och besökarna kommer från vårt stora nätverk på sociala medier, säger Patrik Löwstedt.
Förutom själva utställningen kommer Vibe också att innehålla inspirerande föredrag och prestationer och inte minst utdelningen av Silver-Emmas Stipendium.
– Vibe är ett jättebra initiativ att försöka hjälpa alla utställare som hade bespetsat sig på Cykelmässan i slutet av mars. Cykelsäsongen börjar på allvar nu och många vill uppdatera sig på nyheterna som finns därute. Så här finns alla möjligheter att hitta många bra erbjudanden, säger Emma Johansson, Ambassadör för Svenska Cykelmässan.- Text: Bra Mässor
- Foto: Bra Mässor
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Mest under Destination, Boende och Evenemang.
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
Samlar över 200 platsutvecklare och platsmarknadsförare för att ge de bästa verktygen, tipsen och den senaste kunskapen
-
Furuviksparken slår säsongsrekord och presenterar Halloweennyheter
Det har varit en framgångsrik sommar i Furuviksparken; den mest besökta säsongen i parkens historia. Nu väntar Halloween runt hörnet.
-
Då öppnar Maryhill Estate – ESS Group 13:e destination
Förvärvet av tidigare Örenäs Slott gjordes 2019 och nu är det dags för Maryhill Estate att få visa upp hela sin upplevelse.
-
Trelleborg förstärker sin position på Skåneleden med ny etapp
Skåneleden erbjuder olika vandringsupplevelser. Den nya etappen adderar en dimension genom att knyta samman Trelleborg med Skurup och Ystad.
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
SkiStar presenterar inför vintern en rad nyheter som stärker skidupplevelsen och hållbarhetsarbetet på samtliga destinationer.
-
Tre öars led – vandra från ö till ö på den nya leden i Värmland
Omgiven av glittrande Vänern öppnar nu Värmland ännu en kvalitetssäkrad Hiking Värmlands-led för året – Tre öars led.
-
Göteborg bjuder älskare av hårdrock på högtidsstunder i höst
Göteborg är en stad med starka rötter i hårdrock och metal. Denna höst bjuder på ett imponerande utbud av konserter.
-
Höstens stora återkomst – Postmuseum nyöppnar 19 oktober
Efter en omfattande renovering av den historiska byggnaden i Gamla stan öppnar Postmuseum åter sina dörrar i höst.
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, invånare och nyfikna får tips, vägledning och kontakter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Ikoniska Villa Foresta på Lidingö har öppnat upp igen med ett helt nytt designkoncept. En ny des...
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod kla...
-
-
Gästbloggare
-