-
6 ESS-destinationer kammar hem vinst i World Travel Awards
Det var med stor glädje som ESS Group nåddes av nyheten att sina 11 nomineringar i den internationella tävlingen World Travel Awards inte bara givit en vinst, utan hela sex stycken.
”Vinna pris är alltid kul, men speciellt roligt är det med World Travel Awards. Just kombinationen av röster från både en internationell erkänd jury med kvalificerade res-och hotellproffs och från gäster som faktiskt bott på våra destinationer gör att priserna verkligen är ett erkännande för oss.” Säger Jonas Stenberg, VD för ESS Group.
Applåderna vill företaget först och främst skicka till de medarbetare som jobbar på destinationerna. Priserna i sig ett är kvitto på att nivån håller den höga kvalitén ESS Group vill uppnå. Även om det krävs passion för att skapa framgångsrika koncept så kommer allt ner till team, driv och gemenskap. Det har alla de här destinationerna lyckats med.
Priserna i Sverige gick till:
Ystad Saltsjöbad – Sweden’s Leading Resort 2024
Hotel Pigalle – Sweden’s Leading Hotel 2024:
Jacy’z Hotel Resort – Sweden’s Leading Business Hotel 2024:
MJ’s Hotel – Sweden’s Leading Boutique Hotel 2024:I Norge och Danmark blev det Fýri Resort som mottog Norway’s Leading Resort 2024. Samt Marienlyst som blev Denmark’s Conference Hotel 2024.
”Att vi vinner sådana titlar i Norge och Danmark är otroligt hedrande. Vi har länge känt att Fyri och teamet där uppe är bäst i Norge men vi är å andra sidan inte så objektiva. Att World Travel Awards känner det vi känner är fantastiskt. Marienlyst är vår största destination sett till rum och mötesytor och har länge varit ledande på B2B där vi också investerat mycket i just nya möteslokaler.” Berättar Jonas Stenberg.
Avslutningsvis, stort tack till alla som röstat. ESS Group uppskattar det enormt. Snart blir det öppning av nya Hjortviken Country Club i Hindås strax utanför Göteborg och Maryhill Estate i Glumslöv, Landskronas kommun.
Läs mer om ESS Group på Turismnytt här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-