-
Ny Food & Beverage Manager, Yasuragi
Jimmy Frischenfeldt Bååth är ny F&B Manager på Yasuragi. Det innebär att han blir ansvarig för det nya matkonceptet för restaurangerna, barerna och konferenserna.
Han kommer närmast från en tjänst som Director Sports & Leisure Nordic på Sodexo. Jimmy har arbetat i över 20 år inom hospitality och har haft flera chefsposter inom besöksnäringen.
Nystart för matkonceptet
”- Det är med stolthet och nyfikenhet jag tar mig an uppdraget på Yasuragi. När Yasuragi nu förfinar sitt koncept ytterligare genom ombyggnation av det japanska badet och satsning på miljö och koncept i de olika restaurangerna blir det en känsla av spännande nystart. Med allt det nya som sker ser jag verkligen fram emot att ansvara för mat och dryck, som är en så viktig del av den helhet Yasuragi har i uppgift att leverera”, kommenterar Jimmy Frischenfeldt Bååth.
Lång erfarenhet och matintresse avgörande
”- Med Jimmys långa erfarenhet av branschen och hans brinnande intresse för mat och dryck, samt ledarskap, vet vi att han kommer vara en stor tillgång för vår fortsatta utveckling”, säger Sunniva Fallan Röd, Vd på Yasuragi.
Källa: Yasuragi
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Yasuragi
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-