-
Radisson Hotel Group lanserar Hybrid rooms och Hybrid meetings
Med världen i ständig förändring lanserar nu Radisson Hotel Group två nya koncept som gör det enklare och mer effektivt att hålla möten och evenemang.
Radisson Hotel Group lanserar Hybrid Meetings och Hybrid Rooms för att möta gästens nya förväntingar och behov när de bor, arbetar och möts på kedjans hotell världen över.
Hybrid meetings – partnerskap med Zoom
Radisson Hotel Groups hybridmöten kombinerar det bästa av personliga – och digitala möten. Hotellkedjan erbjuder ett tillförlitligt bild-, ljud- och videokonferenssystem med hög kvalitet på tekniska tillbehör. Detta gör att trots resebegränsningar kan arrangörer skapa alternativ som gör virtuellt deltagande möjligt.
Radisson Hotel Group har ingått ett partnerskap med Zoom, en ledande aktör inom modern videokommunikation för företag. Samarbetet skapar en smidig mötesupplevelse för kundens hybridmöten och evenemang.
Med egna specialister på plats får kunderna hjälp med en rad olika evenemang, från hybridmöten med deltagare på olika platser till evenemang som streamas.
Hybrid rooms – en produktiv arbetsplats
Hybrid rooms kombinerar de faciliteter som finns på ett modernt kontor med den komfort som finns i hotellrum. Detta skapar en produktiv och tyst arbetsplats för affärsresenärer, fritidsgäster och dagsbesökare.
Hybrid rooms erbjuder bland annat anslutning till bildskärmar, videokonferensfaciliteter, trådlöst tangentbord, utskriftstjänster och kontorsmaterial. Dessutom får gästerna tillgång till kaffe och te samt hotellets gym.
Radisson Hotel Groups hybridlösningar finns för närvarande på 50 utvalda hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika. Konceptet fortsätter att implementeras under 2020 och 2021.
Hälsa och säkerhet i fokus
I maj meddelade Radisson Hotel Group nyheten att de lanserar Radisson Hotels Safety Protocol, ett nytt program med en rad åtgärder kring utökad städning och desinficering. Det görs i samarbete med SGS, världens ledande inspektions- och certifieringsföretag.
Programmet har redan implementerats på Radisson-hotell världen över, inklusive på Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Sverige.
De nya riktlinjerna inkluderar exempelvis handdesinfektionsstationer vid entréer, skyddsutrustning för anställda och skärmar i receptionen. Hotellkedjan har utökat sina städrutiner och ger personalen utbildning som består av rekommendationer och riktlinjer från lokala myndigheter och Världshälsoorganisationen (WHO).
- Text: Radisson Hotel Group
- Foto: Radisson Hotel Group
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
-
Gästbloggare
-