-
ESS Group startar en egen Padel Tour
Att padel växer har inte undgått någon och på Ystad Saltsjöbad, där allt började en gång, finns padelbanor 200 meter från lobbyn. På ESS senaste hotelldestination Ellery byggdes banor inne på hotellområdet och fler är på gång.
Men nu tas nästa stora steg i ambitionen att skapa Sveriges främsta padeldestinationer, lanseringen av ESS Group Padel Travel Tour.
”Vi vill skapa Sveriges mest spännande padeldestinationer.” Säger Anders Nilsson, COO ESS Group.
Touren riktar sig till ”vanliga” spelare
I ambitionen om att bygga Sveriges bästa padeldestinationer gör ESS ett flertal olika satsningar. Centralt står det egna touren som kommer rulla på de 7 svenska hotelldestinationerna Ystad Saltsjöbad, Ellery Beach House, MJ’S, Falkenberg Strandbad, Steam Hotel, Hotel Pigalle och Hotel Bellora.
Touren är inte för proffsen utan riktar sig till ”vanliga” spelare med ett genuint intresse av att ta sitt spel och padelintresse till nästa steg. Och samtidigt hinna med ett dopp i poolen om man väljer något av resorthotellen, en riktigt bra middag och en trevlig social atmosfär.
”Vi älskar att göra grejer till 100 procent och nu är tiden perfekt för att utveckla och förnya hur man kan uppleva padel i Sverige. Tanken med vår satsning är egentligen rätt enkel, vi vill tillsammans med våra padelälskande gäster skapa nya upplevelser. En ESS Padel Tour för alla de som inte är proffs är en fin start tror vi. Kombinationen av en bra turnering, spännande och snabb americano, clinics med skönt häng i pool, bubbel, mat och bubbel, det hoppas vi att många kommer gilla. En weekend med kompisarna fylld med padel och allt annat som gör livet bra.” Fortsätter Anders Nilsson.
Planerar nu för ytterligare totalt 10 banor
Förutom den egna turneringen så lanserar man helt nya padelhotellpaket på alla de 7 hotellen. Paket som innehåller padelbanor men också övernattning, middag, pool access (resorthotellen) och en speciell padel-goodie bag på rummet.
Gästerna kan välja mellan mängder av olika paket och alla dessa kan köpas året om. Genom nära samarbeten med lokala padelhallar garanteras attraktiva tider och banor.
”På Ystad Saltjöbad var vi med i padelsatsningen som startade för 3 år sedan tillsammans med Ystad Tennisklubb. På nya Ellery Beach House byggde vi två banor från start. Vi planerar nu för ytterligare totalt 10 banor runt om på våra hotell och hoppas allt ska stå klart inom 2 års tid. Fyri i Hemsedal och Marienlyst i Danmark står också på tur för den här typen av satsningar. Vi lovar att göra vårt allra bästa för att vara med i utvecklingen av padelupplevelser framåt och hoppas att svenska padelspelare nu vill upptäcka våra aktiva alternativ till hemester.” Avslutar Anders Nilsson.
- Text: ESS group
- Foto: ESS group
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Hållbarhet är för Svenska Möten en självklarhet! De vill tillsammans med sina utvalda mötesplatser leda branschen...
-
-
Gästbloggare
-