-
Nordic Choice Hotels stolt huvudpartner för Pride i Norden
Pride kommer vara mer synligt på Nordic Choice Hotels i sommar än någonsin tidigare. Som partner till pride-organisationerna i Nordens största städer samt World Pride i Köpenhamn så fortsätter bolaget att ta ställning för alla människors lika rätt och värde och väljer att göra det med budskapet Room for All.
“För mig är samarbetet mellan Pride och Nordic Choice Hotels en av de saker jag är mest stolt över. Eftersom mångfald, jämlikhet och respekt för varandra är fundamenten för att vårt samhälle ska fungera och utvecklas. Jag ser vad dessa värden har betytt för kulturen i vårt företag. Mångfald är grunden för Nordic Choice Hotels. Ingenting är viktigare än att accepteras som den du är – oavsett vilken könsidentitet och läggning du har.” Säger Nordic Choice Hotels ägare, Petter Stordalen.
Fick kritik och hot om bojkott – Valde att eskalera sitt engagemang
Nordic Choice Hotels har i många år engagerat sig i Pride både som huvudpartner till Nordens största i Stockholm men också runt om på de över 100 destinationer som man har verksamhet på.
I år växer engagemanget ytterligare genom att man utöver partnerskapet för Pride i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och Helsingfors nu också blir partner för World Pride i Köpenhamn.
“Vi fick kritik för några år sedan att vi engagerade oss i frågan. Det hotades med bojkott och då insåg vi att vårt engagemang är viktigare än någonsin och har sedan dess valt att eskalera vårt Pridefirande. Vi älskar feedback och konstruktiva förslag. Men vi kommer aldrig göra avkall på våra grundläggande värderingar som alla människors rätt och värd.” Säger Stordalen.
Arbetar med att öka medvetenhet och kunskap bland de anställda
På Nordic Choice Hotels 210 hotell i Norden kommer stora och små pride-aktiviteter genomföras. Det viktigaste budskapet då, precis som alltid, är: Nordic Choice Hotels har rum för alla.
Internt och externt arbetar Nordic Choice med att öka medvetenheten och kunskapen bland de anställda. Så att alla gäster, anställda och besökande respekteras för de de är. I år är det särskilt fokus på transpersoner och etniska minoriteter med HBTQIA+ -bakgrund.
Den 6 augusti deltar Petter Stordalen i ett panelsamtal med rubriken “Diversity within a workplace” på Helsingborg Pride på Pride House Clarion Hotel Sea U.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
-
Gästbloggare
-