-
Stockholm flörtar med Finland – ny kampanj ska locka fler finländare
Huvudstaden med sina starka band till Finland, lanserar nu kampanjen ”Fall in Love With Stockholm (Again)”. Den kärleksfulla satsningen ska inspirera fler finländare att upptäcka nya sidor av den svenska huvudstaden och locka dem över Östersjön.
Livar upp intresset för Stockholm med bland annat kärleksbrev
För att öka nyfikenheten och väcka passionen för Sveriges huvudstad som destination lanseras nu en omfattande kampanj i Finland.
Kampanjen är ett samarbete mellan Visit Stockholm och Stockholms Hamnar och förväntas nå miljontals finländare genom kärleksbrev, rosor, Tinderprofil, digital utomhusreklam samt annonsering i sociala och traditionella kanaler.
”Med vår kampanj vill vi liva upp kärleken och intresset för Stockholm som en spännande och varierad destination. Vi ser fram emot att flirta lite med Finland och introducera våra finska grannar för tidigare outforskade aspekter av vår huvudstad.” Säger Lotta Andersson, marknadschef på Visit Stockholm.
Vill stärka banden mellan länderna och ge färjeresandet en skjuts
För kärleksfulla finländare som blir nyfikna på den svenska huvudstaden har Visit Stockholm och Stockholms Hamnar tagit fram en ny plattform. Här finns guider till områden som mat och äventyr, och den presenterar en mer oväntad och spännande sida av Stockholm – bortom de traditionella upplevelserna.
”De finländska resenärerna är oerhört viktiga för oss, rederierna och näringslivet. För att stärka banden mellan våra länder, attrahera nya målgrupper och ge färjeresandet en skjuts lanserar vi den här kampanjen.” Säger Johan Wallén, marknads- och försäljningschef på Stockholms Hamnar.
Målet med kampanjen är att stärka Stockholms position som attraktiv, kreativ och hållbar destination. Samt att öka och utveckla resandet med färja mellan länderna. Denna satsning markerar starten på en spännande resa för att förnya och pigga upp relationen mellan två kära grannländer.
Läs mer om Visit Stockholm på Turismnytt här.
- Text: Visit Stockholm
- Foto: Visit Stockholm
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC-konferensen passade Turismnytt på att prata lite med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på Tekniska museet.
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Titta hit! Nu söker Hög...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ut...
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april under en galamiddag med pompa och ståt på Skogshem & Wijk (Lidingö), steg fem glada och stolta v...
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, den drivna företagaren och ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste chokl...
-
-
Gästbloggare
-