-
Tävling gav namn åt Malmös nya hotell
Som Turismnytt tidigare skrivit om (se nedan artikel) utlystes en tävling om vad Quality Hotels nya hotell i Malmö skulle heta.
Totalt inkom 350 namnförslag men det var Miriam Fisch som vann med namnet Quality Hotel The Mill.
Juryn föll för namnet, inte bara för att det var snyggt utan också för att det tar vara på områdets historia och själ. Möllevången, dit hotellet gränsar, är döpt efter det skånska ordet mölla som betyder kvarn. Genom att använda det engelska ordet så öppnar det upp för en stor internationell målgrupp för hotellet.
Namnförslagen som kom in blev värderade av en jury, bestående av Nordic Choice Hotels ägare Petter A. Stordalen och Quality Hotel’s ledningsgrupp.
Hotellet kommer att ha 13 våningar med bland annat 225 hotellrum, restaurangen Brasserie X, en lobbybar, ett gym och ett garage.
”- Det här hotellet vill vi ska bli Malmöiternas ställe och då är det också självklart att det är de som ska döpa det. Vi har fått mail som aldrig förr så det är tydligt att det finns ett stort intresse och engagemang för hotellet. Nu när namnet är bestämt så är det bara att räkna dagarna till dess att vi får inviga hotellet”, säger det blivande hotellets ägare Petter A Stordalen.
Quality Hotel The Mill öppnar vid årsskiftet 2018/2019 och den första gästen är vinnaren av namnförslagstävlingen Miriam.
”- Jag är oerhört stolt över att just mitt förslag blev utvald! Jag tycker Quality Hotel The Mill passar utmärkt för det nya hotellet eftersom det ligger precis på gränsen till Möllan i Malmö som är en av Malmös mest internationella stadsdelar. Jag ser otroligt mycket fram emot att få komma på invigningen och vara den första som får övernatta där”, säger Miriam Fisch.
Läs också artikeln:
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Quality Hotels
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-