-
Nordic Choice Hotels lanserar två sommarerbjudanden
Med hundratals hotellpärlor över hela Norden presenteras nu alternativ för semsterplanerande nordbor. Från lyxhotell i city till naturnära familjemys. Nordic Choice Hotels tror på en stark sommar i år.
Efter ett tufft år behöver vi alla skämma bort oss
Sommaren 2020 blev ett rekordår för semester på hemmaplan. När gränser stängdes och reserestriktioner dominerade så fick sommarplaneringen göras om. Istället för sydeuropa så blev det för många istället en upptäcktsfärd i det egna landet.
Med ett nyupptäckt intresse för hemester och fortsatt osäkerhet vad gäller möjligheten att resa utomlands i sommar så lanserar nu Nordic Choice Hotels två semesteralternativ som kan skräddarsys efter semesterfirarens önskemål om plats, stil och tid. Målet är att överträffa förra sommarens hotellboom.
“Kreativiteten människor har visat det senaste året för att skapa upplevelser för sig själv och familjen har varit makalös. Men kreativitet behöver påfyllning och gästerna har bett oss om en fortsättning på förra årets möjlighet att på ett enkelt sätt uppleva Norden. Vi har antagit utmaningen och därför har vi tagit fram två unika erbjudanden som vi tror både inspirerar och ger grunden för en bra sommar. För är det någonting som är klart så är det att vi alla efter ett tufft år behöver skämma bort oss med en riktigt bra sommarledighet.” Säger Nordic Choice Hotels vice koncernchef Bjørn Arild Wisth.
Hotellpaketen The Summer Flee och The Whole Shebang
Gästerna kan välja mellan de två hotellpaketen The Summer Flee och The Whole Shebang där de kan mixa och matcha utifrån intressen, resrutt och koncept. Valen står mellan fem eller tio övernattningar och mellan lägsta möjliga pris eller premium.
Priset omfattar boende för två personer i ett standard dubbelrum och inkluderar frukost. Erbjudandet gäller för boende under perioden 1 juni till sista augusti.
“Behoven ser olika ut och vi vill säkerställa så att alla har chansen till en riktigt, riktigt bra sommar. Som gäst bestämmer du ifall du vill bo fem eller tio nätter på hotell, när du under sommaren vill bo och ifall priset är det mest avgörande eller ifall du vill betala lite extra för att få tillgång till premiumhotell. Det här gör att det finns något för alla och en bra utgångspunkt när människor förbereder sig för sommarens efterlängtade ledighet.” säger Wisth.
Läs mer om de två sommarerbjudandena här.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-