-
Lundsbrunn Resort & Spa – Årets Turismföretag i Läckö-Kinnekulle
Varje år får ett företag utmärkelsen ”Årets turismföretag”. Ett stipendium för företagsamhet inom besöksnäringen i Läckö-Kinnekullebygden, dvs Götene och Lidköpings kommuner, som delas ut av Destination Läckö-Kinnekulle.
Utmärkelsen delas ut för att lyfta företagandet inom turismnäringen, synliggöra företag som bidragit till ökad besöksnäring. Samt för att inspirera fler till företagande inom turism.
Det företag som får utmärkelsen ska kunna representera Läckö-Kinnekullebygdens kärnvärden. Vilket innebär att företaget gynnar besöksnäringen, är öppet för samarbete, är en förebild för andra, arbetar med hållbarhet i verksamheten och har en tydlig vision.
Årets Turismföretag 2020 – Lundsbrunn Resort & Spa
Hotell, spa, restaurang och konferens i vackra Lundsbrunn, Skaraborgs egna lilla pärla. Anläggningen anser att det ska vara mysigt att komma bort och arbetar för att det ska finnas något för alla.
”Vi är väldigt stolta över det här priset, det ger oss energi att fortsätta utveckla verksamheten framåt. Jag vill också tillägna det här priset fullt ut till all personal som gör en fantastisk insats varje dag.” Säger Rickard Bender, VD på Lundsbrunn Resort & Spa.
”Det är väldigt värdefullt för destinationen att ha företagare som satsar för framtiden. Att se hur verksamheten på Lundsbrunn tagit sig an den anrika kurorten för att utvecklas till en modern Resortanläggning är väldigt inspirerande. Jag hoppas att vi med denna utmärkelse kan ge dem lite uppskattning för det fantastiska arbeta de gör.” Säger Anna Ohlin Ek, VD på Destination Läckö-Kinnekulle.
Motivering till utmärkelsen 2020:
”I en tid då hela världen pausat har Lundsbrunn Resort & Spa satsat för framtiden genom att investera, utveckla och bygga en långsiktigt hållbar verksamhet. Med ett stort engagemang, mycket energi och en positiv anda har de hittat nya sätt att erbjuda besökare upplevelser av hög klass.
Med stor vilja att bidra och själva utvecklas har de varit aktiva i destinationens satsningar och knutit nya samarbeten till sig som gör att verksamheten blir en katalysator för samverkan mellan aktörer både lokalt och nationellt.
Lundsbrunns Resort & Spa får utmärkelsen Årets Turismföretag 2020 i Destination Läckö-Kinnekulle för sin höga ambitionsnivå som skapar framtidstro för hela bygden.”
Årets Turismföretag väljs av Destination Läckö-Kinnekulles styrelse. Utmärkelsen delades ut på plats på Lundsbrunn under tisdagsförmiddagen 22/6 och består av 5000 kr i stipendiepengar. På plats var Elin Sjöstedt, Destinationsutvecklare, Anna Ohlin Ek VD på Destination Läckö-Kinnekulle AB och Juliane Thorin, kommunutvecklare Götene kommun.
- Text: Destination Läckö-Kinnekulle
- Foto: Destination Läckö-Kinnekulle
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-