-
Visit Sörmland samarbetar med Ica Maxibutiker och Massfluencer
Visit Sörmland samarbetar med Ica Maxi butikerna i Sörmland för att lyfta Slottssafari. Under juli kommer upp till 2000 kunder som köper en matkasse online att få en Slottssafarigåva.
Visit Sörmland är också glada att kunna presentera samarbetet med Massfluencer. Som genom influencer marketing ska lyfta Sörmland som besöksmål i sommar och höst.
Stort samarbete med Ica Maxibutikerna i Sörmland
Nytt för i år är att Visit Sörmland samarbetar med Ica Maxibutikerna i Sörmland för att nå ut till regionens medborgare och fritidshusägare. Syftet är att öka intresset för att hemestra, och få fler att bli nyfikna på sitt närområde.
Kunder som beställer online från Ica Maxi Katrineholm, Ica Maxi Eskilstuna eller Ica Maxi Nyköping kommer få en speciell slottsafarigåva med sig hem. En vattenflaska eller en tygkasse.
”Vi har länge arbetat brett för att nå nya besökare. I år känns det extra kul att kunna satsa på hemmamarknaden! Vi tror att många som bor i Sörmland kommer ha stor glädje av att upptäcka fler smultronställen i år, bara runt om knuten. Att arbeta med ICA Maxi känns som ett naturligt sätt att fånga sörmlänningarnas uppmärksamhet, eftersom många handlar matkassar online till vardags.’’ Säger Sara Lundgren, projektledare Visit Sörmland.
Våren 2020 lanserade Stua Slottssafari för att stärka Sörmlands position som Sveriges Slottsdestination. Kampanjen gav ett stort engagemang och Visit Sörmland hoppas att de tillsammans med Ica kan lyfta landskapet som besöksmål ytterligare!
Arbetar med Massfluencer för att lyfta Sörmland som resmål
Tillsammans med Massfluencer har Visit Sörmland skapat flera kampanjer som ska lyfta Sörmland för sörmlänningar, stockholmare och nationella besökare. Målet är att skapa ett intresse för regionen och locka fler besökare till Sörmland.
Samarbetet ska lyfta flera sidor av landskapet, och visa att Sörmland har något att erbjuda för alla. Inläggen ska kunna attrahera allt ifrån det friluftsälskande paret, till barnfamiljen som vill uppleva äventyr, historieälskande slottsfantasten, eller kompisgänget som är ute efter en rolig weekend.
”Vi är oerhört glada och stolta över vårt samarbete med Visit Sörmland, och över möjligheten att få lyfta Sörmland som besöksmål via influencer marketing. Det är ingen hemlighet att besöksnäringen är en av många branscher som fått ta mycket stryk det senaste året, och att använda kanalen för att åter sätta sörmländska aktörer på kartan känns som ett oerhört kul och spännande uppdrag för oss på Massfluencer.” Säger Elin Ruland, Affärsutvecklare Massfluencer.
Influencerna älskar Sörmland och är utmärkta ambassadörer
Massfluencer grundades 2017 av tre svenska ingenjörer med idén att influencer marketing skulle komma att bli framtidens mest effektiva marknadsföringskanal. De är glada över att nu kunna addera Visit Sörmland till kunder såsom Arla, Lantmännen, och WWF.
”Vi är glada att kunna lyfta Sörmland via influecer marketing. Alla influencers har själva fått anmäla intresse för kampanjerna vilket gör att de redan har ett genuint intresse i Sörmland och kan därför på ett autentiskt och inspirerande sätt lyfta Sörmland som besöksmål. Influencerna själva älskar Sörmland och fungerar därför utmärkta ambassadörer.” Säger Sara Lundgren, projektledare Visit Sörmland.
Under sommaren ligger fokus på dagsturer och härliga tips, då många boenden redan är till stor del uppbokade. Senare till hösten lyfter Visit Sörmland staycation och olika weekendvistelser för att förlänga sommarsäsongen in på hösten.
- Text: Stua & Isa Mörk
- Foto: Stua
-
Visita – Skellefteå Turistcenter är bäst på värdskap
Skellefteå Turistcenter sätter dagligen prägel på destinationen. De har tilldelats priset Bästa värdskap inom turistinformation 2023.
-
SKI Persontransport 2024 – nöjdheten ökar men stora skillnader kvarstår
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har för nittonde året i rad genomfört sin undersökning av kundnöjdhet inom persontransportsektorn.
-
Kittelfjäll söker arrendator till nyrenoverat hotell samt driftchef till liftarna
Kittelfjäll är en skidort i övre Vojmådalen. Nu söker byn en arrendator till Hotell Kittelfjäll och en driftchef för Kittelfjällsliftarna.
-
Göta Kanal har öppnat slussarna för säsongen – här är nyheterna
Den 7 maj öppnade en ny säsong för Göta kanal, med den traditionella invigningsceremonin i Sjötorp följt av en storslagen salut.
-
Ny flyglinje från Kastrup till Kiruna
I december 2024 väntas premiären för den reguljära direktlinjen mellan Kastrup i Köpenhamn och Kiruna Airport.
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Visitas pris Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Anna har ...
-
-
Gästbloggare
-