-
NOFO påbörjar utvecklingsresa – rekryterar två nya nyckelpersoner
Som ett steg mot att ta NOFO till nästa nivå har företaget anställt en ny General Manager och Brand Manager. För att få stöttning i satsningen framåt inleds dessutom ett samarbete med byrån WDW Creative.
“NOFO är ett fantastiskt hotell som befinner sig på en spännande resa. Det blir en helt ny destination för mig och det ska bli så roligt att komma igång.” Säger Jessica Karlsson, ny General Manager.
Företaget vill växla upp ytterligare
När NOFO Hotel & Wine bar stöptes om till sin nuvarande form för ett par år sedan var det med målsättningen att erbjuda en bubblande oas mitt i bruset av stadsdelen Södermalm i Stockholm. Målet har uppnåtts; hotellet och vinbaren finns nu på kartan över populära platser att bo och äta på i Stockholm.
Nu vill företaget växla upp ytterligare och satsar därför på att rekrytera två nya nyckelpersoner. Jessica Karlsson som ny General Manager och Alexander Alkesten som Brand Manager.
Ser fram emot att lära känna hotellet och personalen
Jessica Karlsson började den första april och har tidigare haft en rad olika roller inom hotellbranschen med särskilt fokus på möten och event. Bland annat har hon arbetat som försäljningsansvarig på Grand Hotel och som kongresschef på moderna Stockholm Waterfront. Dessutom har hon varit VD på Aronsborg i Bålsta.
“Varumärket NOFO och hotellet i sig tilltalade mig väldigt mycket, precis som känslan i huset när jag första gången kom hit. NOFO har verkligen det där brokiga och annorlunda som ingen annan har och det ska bli spännande att få bli en del av det. Nu ser jag fram emot att lära känna hotellet och personalen på riktigt och sätta mig in i allt ordentligt.” Säger Jessica Karlsson.
Projektet NOFO Evolution
Utöver att anställa Jessica Karlsson som ny General Manager kommer NOFO att satsa på en ny tjänst inom bolaget. Alexander Alkesten, tidigare Food & Beverage Manager, blir nu Brand Manager.
Den nya rollen är en del av projektet NOFO Evolution och innebär den utvecklingsresa företaget ämnar att göra de kommande åren. Bland annat vill man identifiera olika delar inom bolaget som behöver lyftas för att inte bara bli ett välkänt hotell i Sverige, utan även bli omtalad utanför Sveriges gränser.
Samarbete och ett fullt fokus framåt
Som ytterligare ett steg i den satsningen har man dessutom inlett ett samarbete med byrån WDW Creative.
“Min nya roll, samarbetet med byrån och att vi välkomnat Jessica som General Manager är alla insatser som gjorts för att NOFO ska ta ett stort kliv framåt. Vi anser att produkten NOFO, det vill säga hotellrummen, designen, konceptet, vinbaren och personalen är fantastiska. Nu behöver vi utveckla själva varumärket och den digitala plattformen för att allt ska följa samma röda tråd.” Säger Alexander Alkesten. “Det är nu fullt fokus framåt och jag är otroligt glad över att få vara en del av den här resan – att utveckla NOFO Hotel & Wine bar att nå sin fulla potential.”
- Text: NOFO
- Foto: NOFO
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-