-
NOFO påbörjar utvecklingsresa – rekryterar två nya nyckelpersoner
Som ett steg mot att ta NOFO till nästa nivå har företaget anställt en ny General Manager och Brand Manager. För att få stöttning i satsningen framåt inleds dessutom ett samarbete med byrån WDW Creative.
“NOFO är ett fantastiskt hotell som befinner sig på en spännande resa. Det blir en helt ny destination för mig och det ska bli så roligt att komma igång.” Säger Jessica Karlsson, ny General Manager.
Företaget vill växla upp ytterligare
När NOFO Hotel & Wine bar stöptes om till sin nuvarande form för ett par år sedan var det med målsättningen att erbjuda en bubblande oas mitt i bruset av stadsdelen Södermalm i Stockholm. Målet har uppnåtts; hotellet och vinbaren finns nu på kartan över populära platser att bo och äta på i Stockholm.
Nu vill företaget växla upp ytterligare och satsar därför på att rekrytera två nya nyckelpersoner. Jessica Karlsson som ny General Manager och Alexander Alkesten som Brand Manager.
Ser fram emot att lära känna hotellet och personalen
Jessica Karlsson började den första april och har tidigare haft en rad olika roller inom hotellbranschen med särskilt fokus på möten och event. Bland annat har hon arbetat som försäljningsansvarig på Grand Hotel och som kongresschef på moderna Stockholm Waterfront. Dessutom har hon varit VD på Aronsborg i Bålsta.
“Varumärket NOFO och hotellet i sig tilltalade mig väldigt mycket, precis som känslan i huset när jag första gången kom hit. NOFO har verkligen det där brokiga och annorlunda som ingen annan har och det ska bli spännande att få bli en del av det. Nu ser jag fram emot att lära känna hotellet och personalen på riktigt och sätta mig in i allt ordentligt.” Säger Jessica Karlsson.
Projektet NOFO Evolution
Utöver att anställa Jessica Karlsson som ny General Manager kommer NOFO att satsa på en ny tjänst inom bolaget. Alexander Alkesten, tidigare Food & Beverage Manager, blir nu Brand Manager.
Den nya rollen är en del av projektet NOFO Evolution och innebär den utvecklingsresa företaget ämnar att göra de kommande åren. Bland annat vill man identifiera olika delar inom bolaget som behöver lyftas för att inte bara bli ett välkänt hotell i Sverige, utan även bli omtalad utanför Sveriges gränser.
Samarbete och ett fullt fokus framåt
Som ytterligare ett steg i den satsningen har man dessutom inlett ett samarbete med byrån WDW Creative.
“Min nya roll, samarbetet med byrån och att vi välkomnat Jessica som General Manager är alla insatser som gjorts för att NOFO ska ta ett stort kliv framåt. Vi anser att produkten NOFO, det vill säga hotellrummen, designen, konceptet, vinbaren och personalen är fantastiska. Nu behöver vi utveckla själva varumärket och den digitala plattformen för att allt ska följa samma röda tråd.” Säger Alexander Alkesten. “Det är nu fullt fokus framåt och jag är otroligt glad över att få vara en del av den här resan – att utveckla NOFO Hotel & Wine bar att nå sin fulla potential.”
- Text: NOFO
- Foto: NOFO
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Det internationella intresset och engagemanget för hållbar turism är stort. Det märks på det överväldigande intre...
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Den 12 april avslutades Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson...
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Titta hit! Nu söker Hög...
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 ...
-
-
Gästbloggare
-