-
Maria Skarve ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten
Svenska Möten står tillsammans med hela mötesbranschen inför en omfattande strukturomvandling. Med anpassning och digitalisering utifrån marknadens nya krav. Svenska Möten vill också möta kundernas behov av en mer långsiktig strategisk mötespartner. Som ett led i detta har Maria Skarve anställts som ny Marknads- och kommunikationschef.
Ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen
Maria har en lång och bred erfarenhet av varumärke, kommunikation och besöksnäringen, både nationellt och internationellt.
Hon kommer närmast från rollen som Marknads- och kommunikationsansvarig på Bosön, Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum där hon de senaste åren drivit ett utvecklings- och förändringsarbete vad det gäller varumärke och kommunikation. Hon har även haft seniora kommunikationsroller på bland annat Visit Sweden och Svenska Turistföreningen samt styrelseuppdrag för Countryside Hotels.
“Maria blir med sin erfarenhet och profil ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen i det förändringsarbete vi står inför.” Säger Michael Schüller, VD för Svenska Möten.
Möta kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner
Svenska Möten har i takt med pandemin sett förändrade mötesbeteenden hos svenska företag. Allt fler väljer att utveckla sina mötespolicys och upphandla långsiktiga mötespartners. I syfte att dra ner på administrationskostnader och få en bättre överblick över mötes- och konferensbokningar för de anställda.
Behovet av rådgivning skiljer också beroende på typ av möte och dess omfattning. Större och komplexa konferenser behöver ofta mer hjälp av Svenska Möten. Medan dagkonferenser som exempel med fördel kan bokas snabbt och smidigt online.
“Det blir ett viktigt, spännande och kul uppdrag att tillsammans med övriga i teamet på Svenska Möten driva utvecklingsarbetet och tillsammans skapa både medlemsnytta åt våra ägare samt möta våra kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner.” Säger Maria Skarve.
Maria Skarve började på Svenska Möten den 2 maj.
- Text: Svenska Möten
- Foto: Svenska Möten
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Hållbarhet är för Svenska Möten en självklarhet! De vill tillsammans med sina utvalda mötesplatser leda branschen...
-
-
Gästbloggare
-