-
Boknings- & evenemangsansvarig till Vasamuseet i Stockholm
Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM) är en statlig myndighet som arbetar med det maritima och transporthistoriska kulturarvet. De driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak – Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet.
Vill du arbeta i en spännande arbetsmiljö med möjlighet att utveckla och utforma framtidens boknings- och evenemangsverksamhet på Vasamuseet? Stimuleras du av mötet med besökare och har ett stort intresse för service, upplevelser och kultur? Då kan detta vara tjänsten för dig.
Om tjänsten
Vasamuseets boknings- och evenemangsteam är för många besökare det första mötet med museet. Teamet ansvarar för kundservice och bokning av bland annat guidade visningar, skolprogram och kvällsevenemang.
I rollen har du det övergripande ansvaret för planering, utveckling och uppföljning av Vasamuseets boknings- och evenemangsverksamhet. Du samordnar och planerar bemanning för bokningsfunktionen och leder och fördelar i det dagliga arbetet. Som ansvarig kvalitetssäkrar du museets evenemangserbjudande, inklusive innehåll, prissättning och leverantörskontakter, samt ansvarar för marknadsplanering- och aktiviteter. Du arbetar även med att utveckla paketering av det bokningsbara utbudet och att anpassa det för bokning i digitala flöden och processer.
Rollen erbjuder en stor variation, då den innefattar såväl operativt som strategiskt arbete.
Din kompetens och erfarenhet
Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom ett område museet bedömer är relevant för tjänsten, till exempel inom turism, besöksnäring eller kundservice. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med bokning, kundservice, planering och genomförande av evenemang eller andra typer av arrangemang inom service- och/eller upplevelsesektorn, med budgetansvar.
Vasamuseet ser gärna att du har erfarenhet av utvecklingsarbete av digitala verktyg för kunddialog och bokningsarbete, test och kravställning vid upphandling. Du har tidigare erfarenhet av arbete i något affärs- och CRM-system och ett eller flera bokningssystem.
Meriterande är utbildning eller erfarenhet av upphandling, projektledning, organisation, ledarskap eller förändringsarbete. Har du tidigare arbetat inom kultur- eller idéburen sektor ses det som meriterande. Du talar och skriver mycket bra svenska och engelska. Kunskaper i museets största besöksspråk: spanska, tyska, italienska och franska är meriterande.
Dina egenskaper
Vasamuseet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och drivkrafter.
Din servicenivå är hög och du har förståelse för vad som krävs för att sätta besökare och kunder i främsta rummet. Du kan också förmedla vikten av ett gott värdskap till dina kollegor för att gemensamt kunna arbeta mot samma mål. Du ser möjligheter i både verksamhet och människor och har god förmåga att lyssna och ta in såväl besökares som medarbetares synpunkter.
Som en god kommunikatör kan du på ett tydligt sätt formulera och förmedla vad kunden har beställt. Du visar intresse och ställer nyfikna frågor för att skapa en bättre helhetsbild och på det sättet skapar du goda samarbeten och varaktiga relationer både internt och externt.
För att hantera en varierande arbetsdag behöver du ha struktur och ordning i ditt arbete. Ditt helhetsperspektiv bidrar till att du vågar tänka och testa nytt.
Låter detta som något för dig?
Välkommen med din ansökan senast den 11 februari.
Läs mer om tjänsten och ansök här!
- Text: Statens maritima och transporthistoriska museer
- Foto: Anneli Karlsson, Vasamuseet/SMTM.
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång och på Placebranders Day i september presenteras årets bäs...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts kommande tre konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar ca 159 000 besökare från hela världen. Swifti...
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Landets kommuner lägger stora resurser på turism och besöksnäring. Det innebär både möjligheter och ekonomiska ri...
-
-
Gästbloggare
-