-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Titta hit! Nu söker Höga Kusten Destinationsutveckling någon som ska ansvara för deras digitala närvaro på appen, hemsidan och andra kanaler.
En av Sveriges snabbast växande destinationer
Höga Kusten Destinationsutveckling är ett kommunalt bolag som bildades 2014. Det består av fyra kommuner (Härnösand, Sollefteå, Kramfors och Örnsköldsvik) som arbetar tillsammans för framtidens Höga Kusten. Bolaget har gjort en fantastisk resa och på kort tid har platsen blivit en av Sveriges snabbast växande destinationer.
De söker nu dig som vill arbeta med ett starkt varumärke och kommunicera Höga Kusten till en bred målgrupp i olika digitala kanaler. Du kommer att vara en viktig del av turistservicen och arbeta med både det digitala och fysiska värdskapet.
Om tjänsten:
Som ansvarig för Höga Kustens digitala närvaro är du operativt ansvarig för det kommunikativa innehållet på hogakusten.com, Höga Kusten-appen och andra digitala verktyg/kanaler. Destinationsbolaget använder bland annat AI (chattbott) som svarar på frågor från besökare dygnet runt. Du kommer att vara en viktig del i att ytterligare stärka det digitala mötet med besökaren och optimering av ny teknik.
Bolaget söker dig som har stor kunskap om Höga Kusten och det turistiska utbudet. Det är viktigt att du också tycker det är roligt med det personliga mötet. Som en del av turistservicen kommer du även att möta besökare fysiskt på Höga Kusten Turistinformation, vid Högakustenbron, via den mobila turistservicen samt på telefon, chatt och mejl.
Kvalifikationer:
Höga Kusten Destinationsutveckling söker dig med utbildning och erfarenhet inom relevant område. Gärna några års erfarenhet av digitalutveckling och/eller liknande arbetsuppgifter. Du har en förmåga och intresse för att skapa mervärde genom målgruppsanpassad digital kommunikation.
Du kommer att arbeta med gäng som är överens om varumärket och känner en gemensam stolthet över platsen. Alla är villiga att satsa och har roligt under tiden. Du har en positiv och lösningsfokuserad inställning och ett stort engagemang. Det är möjligt för dig att vara flexibel och arbeta med flera pågående aktiviteter parallellt. Du kan växla fokus i arbetet beroende på aktuella prioriteringar.
Du har:
◆ Erfarenhet i Adobe Creative Suite. Men även Drupal, WordPress och andra CMS-system.
◆ Kunskaper inom AI med förmåga att implementera och optimera AI-lösningar.
◆ Erfarenhet av att skriva och målgruppsanpassa texter för olika digitala kanaler på svenska och engelska. Dina språkkunskaper är goda, både i tal och skrift.
◆ B-körkort.Tjänsten är en tillsvidare heltidsanställning med provanställning i 6 månader. Låter detta som en roll för dig?
Läs mer om tjänsten och skicka in din ansökan här!
- Text: Höga Kusten Destinationsutveckling
- Foto: Höga Kusten Destinationsutveckling
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Svensk Handel – tondövt att hasta fram beslut om miljözon
Implementering av miljözon i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns och utan tid för omställning enligt Svensk Handel.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Kongress-sektorn ser bra ut för Stockholm under 2024. Kryssningssäsongen likaså. Totalt är 121 fartyg inbokade.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild baserad på statistik. April såg en ökning av utländska gäster.
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli. Från mi...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
-
Gästbloggare
-