-
Kylliki Hellström blir ny VD för Bergrummet
Bergrummet – Tidö Collection of Toys & Comics får en ny VD. Kylliki Hellström har över 20 års erfarenhet av olika positioner inom besöksnäringen. Närmast kommer Kylliki från Skansen där hon ansvarat för turism. Många känner också Kylliki från att ha utvecklat besöksnäringen på Djurgården där hon även arbetat på Junibacken och med uppstarten av ABBA The Museum.
”Jag är glad och stolt över att presentera Kylliki Hellström som ny VD för Bergrummet. Sedan vi startade i september 2017 har museet lyckats skapa en unik, spännande mötesplats för flera generationer på Skeppsholmen. Nu när museet kommer in i en ny fas med kraftig tillväxt, är Kyllikis erfarenhet och ledarskap oerhört värdefull för att ge besökaren det där lilla extra i upplevelsen.” Säger David von Schinkel, ägare och styrelseordförande.
En glädjefylld mötesplats för alla
Kylliki Hellström ser att Bergrummet har stor potential och ser fram emot att arbeta med att utveckla verksamheten.
”Det ska bli mycket spännande att leda verksamheten i Bergrummet. Museet har fantastiska förutsättningar med kompetenta medarbetare och helt unika samlingar av leksaker och serier. Jag vill att Bergrummet ska vara en glädjefylld mötesplats för alla generationer där vi alla kan känna igen oss i barndomens lekar, ja kanske till och med upptäcka att barnasinnet finns kvar.” Säger Kylliki Hellström.
- Text: Bergrummet
- Foto: Bergrummet (på bild: David von Schinkel & Kylliki Hellström)
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-