-
Ny attraktion i Sunne Sommarland säsongen 2021
Sunne Sommarland satsar inför säsongen 2021 med en ny attraktion. Duellen som den kommer att heta är två vattenrutschbanor som ligger alldeles bredvid varandra.
Med en gemensam start kan man under åkturen vid ett par tillfällen se de andra som åker på banan bredvid. Det blir en ny och spännande upplevelse för hela familjen!
Proslide i Kanada bygger Duellen
Det går att åka på en singelring eller med en kompis och då på en dubbelring. Duellen är specialkonstruerad för Sunne Sommarlands anläggning. Den är således unik och Sunne är först i Norden med denna attraktion.
Det är företaget Proslide i Kanada som bygger de nya vattenrutschbanorna i Sunne. Proslide är världsledande på marknaden och är världens högst ansedda producent av vattenrutschbanor. Det är Proslide som har byggt nästan alla vattenattraktioner som idag finns i Sunne Sommarland.
Renoverar rejält efter brand
Det var den 24 april som anläggningen drabbades av en brand. Branden orsakade att två vattenrutschbanor brann upp fullständigt och en tredje skadades hårt. Den genomgår en rejäl renovering just nu och kommer att stå klar till säsongsöppning nästa år.
Den nya attraktionen Duellen kommer att monteras under våren 2021. Sunne Sommarland planerar att öppna i mitten av juni 2021.
- Text: Grönklittsgruppen
- Foto: Grönklittsgruppen/Sunne Sommarland
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-