-
Strawberry vidareutvecklar nordens ledare genom intern kompetensutveckling
Under det gångna året har Strawberry aktivt investerat i att främja talanger internt genom sitt omfattande ledarskapsprogram Unleash. Programmet har överträffat förväntningarna och visat sig vara en framgångsrik modell för kompetensutveckling och utveckling av ledare.
Stärker inte bara företaget utan även branschen som helhet
Programmet består av tre delar som riktar sig till olika målgrupper – från ledare som är nya i sin roll och fokuserar på att utveckla sitt eget ledarskap genom mer senior ledare som fokuserar på att utveckla sitt team, till de mest seniora ledarna där mentorskap och utveckling av andra är en fundamental del. Totalt beräknas 1000 personer genomgå Strawberrys ledarprogram varje år.
”För oss är det avgörande att fokusera på kompetensförsörjning och utveckling av våra anställda. Deras unika talanger och engagemang är fundamentala för vår fortsatta framgång och konkurrenskraft. Genom att investera i våra interna resurser stärker vi inte bara vårt företag utan även branschen som helhet.” Säger Torgeir Silseth, koncernchef för Strawberry, när han delar företagets syn på vikten av att ta tillvara på talanger internt.
En investering i människor och företagskulturen
Strawberry har under året utvecklat sitt ledarskapsprogram för att bättre möta framtidens utmaningar och krav på kompetens. Programmet ger inte bara ledarna de verktyg de behöver för att lyckas. Utan skapar även en tydlig väg för medarbetare att utvecklas och avancera inom företaget.
”För oss är det inte bara ett ledarskapsprogram; det är en investering i våra människor och vår företagskultur. Att ta tillvara på talanger internt är inte bara kostnadseffektivt utan också en strategisk insats för att minska omställningstider och skapa en stabil och engagerad arbetsstyrka.” Säger Ann Mårder, VP People Experience.
För att säkra en framtid med hög medarbetarnöjdhet
Genom att satsa på kompetensförsörjning och utveckling av anställda positionerar sig Strawberry som en attraktiv arbetsgivare och bidrar till att minska personalomsättningen inom branschen. Att investera i medarbetarnas framtid är en central del av företagets övergripande strategi. För att säkerställa hållbarhet och konkurrenskraft på lång sikt.
Strawberry fortsätter att vara en pionjär inom branschen genom att inte bara erbjuda hotellupplevelser i världsklass utan också genom att investera i och odla sina interna talanger för att säkra en framtid med hög medarbetarnöjdhet.
Läs mer om Strawberry på Turismnytt här.
- Text: Strawberry
- Foto: Strawberry
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Svensk Handel – tondövt att hasta fram beslut om miljözon
Implementering av miljözon i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns och utan tid för omställning enligt Svensk Handel.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Kongress-sektorn ser bra ut för Stockholm under 2024. Kryssningssäsongen likaså. Totalt är 121 fartyg inbokade.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild baserad på statistik. April såg en ökning av utländska gäster.
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli. Från mi...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
-
Gästbloggare
-