-
Monica Enqvist ny kommunikationschef på Stockholm Business Region
I slutet av februari tillträder Monica Enqvist en nyinrättad tjänst som kommunikationschef för Stockholm Business Region. Monica kommer närmast från en tjänst som nordisk kommunikations- och PR-chef för Spotify.
”Stockholm är en av världens mest kreativa och snabbväxande regioner och att få bidra i arbetet med att sätta vår huvudstad på världskartan känns otroligt lockande. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta för olika målgrupper, lokalt och internationellt, som näringsliv, investerare, besökare, media, akademi, kulturen och talanger.” Säger Monica Enqvist.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring
Stockholm Business Region är stadens näringslivs- och destinationsbolag i lokalt, nationellt och internationellt perspektiv. Med ansvar för investeringsfrämjande, talangattraktion, näringslivs- och besöksutveckling. De marknadsför Stockholm både internationellt och nationellt och ägs till 100% av Stockholms stad genom Stockholms Stadshus AB.
Bolaget är just nu inne i en omfattande strukturförändring mot bakgrund av bl.a synergier och beteendeförändringar hos målgrupperna. De båda dotterbolagen Visit Stockholm och Invest Stockholm fusioneras upp i moderbolaget – tre bolag har blivit ett.
”Vi är väldigt glada att Monica kommer leda vår nyinrättade kommunikationsavdelning. Hennes erfarenheter och kompetenta ledarskap kommer vara ett starkt tillskott i vårt arbete för att stärka Stockholms position i världen. Hon kommer in en dynamisk och spännande tid då vi genom vår fusion har bättre förutsättningar att växla upp samarbetet lokalt och internationellt för Stockholms bästa.” Säger Caroline Strand, tillförordnad VD för Stockholm Business Region.
Läs mer om Stockholm Business Region på Turismnytt här.
- Text: Stockholm Business Region
- Foto: Stockholm Business Region
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång och på Placebranders Day i september presenteras årets bäs...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts kommande tre konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar ca 159 000 besökare från hela världen. Swifti...
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Landets kommuner lägger stora resurser på turism och besöksnäring. Det innebär både möjligheter och ekonomiska ri...
-
-
Gästbloggare
-