-
Elite Hotels implementerar SHR:s intäktsgenererande lösningar
Elite med sina 39 hotell i Sverige vänder sig till SHR för att framtidssäkra sin verksamhet genom att förnya och optimera alla aspekter av gästresan.
Elite Hotels of Sweden, har meddelat att man kommer att implementera SHR:s tre intäktsgenererande produkter: Windsurfer® CRS för optimal distribution; Maverick CRM för gästhantering; och Wave RMS för intäktshantering.
Elite Hotels, som är kända för sina vackert restaurerade historiska hotell och sitt engagemang för miljömässig hållbarhet har också förnyat sitt fokus på att förbättra gästernas digitala upplevelse. Medan många av deras konkurrenter minskar investeringarna kommer Elite Hotels att implementera SHR för att optimera varje steg i gästresan, från marknadsföring, bokning och upplevelse på plats till kommunikation efter utcheckning.
“Vi letade efter innovativa verktyg som hjälper oss att ta nästa steg i vår digitala transformation.” Säger David Halldén, CEO på Elite Hotels. “Att samarbeta med SHR ger en komplett uppsättning produkter för att modernisera många av våra intäktsgenererande funktioner, inclusive personanpassad marknadsföring, dynamisk prissättning och optimerad distribution.”
”Vi ville gå över till ett modernare CRS och blev imponerade av SHR:s senaste tillägg till sin produktsvit, som tillsammans kommer att ge oss en helhetslösning.” Säger Ronny Röe, CIO på Elite Hotels. “Vi valde SHR eftersom de förstod våra unika utmaningar och möjligheter och vi känner att de kommer att vara en sann partner i ordets alla bemärkelser och växa tillsammans med oss när vi nu vill fortsätta ligga ännu mer i framkant av teknik och innovation.”
Implementeringen av de tre systemen säkerställer att Elite Hotels har den senaste tekniken som kan användas för att skapa arbetsflöden med delade data från vart och ett av systemen. Windsurfer kommer att ansluta Elite till alla sina distributionskanaler i realtid, och Wave kommer att hjälpa Elite att prognostisera framtida affärer och sätta dynamiska prisstrategier så att man optimerar prissättningen. Med ett akut fokus på att växa och optimera sitt lojalitetsprogram kommer Elite att förlita sig mycket på Maverick för att sätta gästprofiler och preferenser i handling, bygga bättre gästförbindelser och kommunicera med gästerna mer effektivt.
Redan med 39 distinkta hotell i Sveriges mest populära destinationer har Elite Hotels positionerat sig som den ledande boendeleverantören i landet. Tillväxten kommer att fortsätta i en snabbare takt när Elite planerar att öppna ytterligare fyra hotell inom en snar framtid.
”Vi är glada över att ha Elite Hotels som partner i denna nya era av resor.” Säger Patrik Norman, SHR:s chef för affärsutveckling i Skandinavien. “Med förmågan att fatta datadrivna beslut under hela gästresan kommer Elite-teamet att vara positionerat för att fungera mer effektivt och driva mer intäkter till slutresultatet.”
”Efter att ha lanserat Revenue Management- och Customer Relationship Management-verktyg strax före pandemin har SHR tillbringat det senaste året med att arbeta nära våra bästa hotellpartners för att förfina lösningarna med funktioner och funktionalitet som adresserar dagens unika landskap.” Säger Rod Jimenez, CEO, SHR. ”Vi är tacksamma för partnerskapet med Elite Hotels och ser fram emot att hjälpa dem att använda data och spjutspetsteknik för att få närmare kontakt med sina gäster och implementera lönsamma intäkts- och distributionsstrategier.”
Om Elite Hotels of Sweden
Elite Hotels of Sweden är en av landets största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter cirka 2,5 miljarder kronor. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppningar 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter cirka 500 miljoner kronor i 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1 500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm.
För mer information, besök www.elite.se
Om SHR
Med kontor i Europa, Asien och USA är SHR en global leverantör av tekniklösningar som hjälper hotell att genomföra sina bästa intäktsgenereringsstrategier. Genom en växande uppsättning AI-drivna lösningar förser SHR hotell med applikationer som sträcker sig från distribution till intäktshantering till gästhantering, inklusive: Windsurfer CRS, Windsurfer Booking Engine, Wave RMS, Maverick CRM.
För mer information, besök www.shr.global.
- Text: SHR/Elite Hotels
- Foto: SHR/Elite Hotels
-
Göta Kanal har öppnat slussarna för säsongen – här är nyheterna
Den 7 maj öppnade en ny säsong för Göta kanal, med den traditionella invigningsceremonin i Sjötorp följt av en storslagen salut.
-
Ny flyglinje från Kastrup till Kiruna
I december 2024 väntas premiären för den reguljära direktlinjen mellan Kastrup i Köpenhamn och Kiruna Airport.
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Svensk Handel – tondövt att hasta fram beslut om miljözon
Implementering av miljözon i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns och utan tid för omställning enligt Svensk Handel.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Kongress-sektorn ser bra ut för Stockholm under 2024. Kryssningssäsongen likaså. Totalt är 121 fartyg inbokade.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Visitas pris Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Anna har ...
-
-
Gästbloggare
-