-
Landshypotek Bank visar vägen till upplevelser med “Gilla Landet”
Lagom till skolavslutningar och semesterstart gör Landshypotek Bank det lättare för alla att upptäcka platser och upplevelser värda en omväg. Nu presenteras ”Gilla landet” som guidar till entreprenörskap och upplevelser runt om i landet.
“Det finns ett stort intresse för att semestra hemma och upptäcka sitt närområde. Med vår satsning ”Gilla landet” vill vi på Landshypotek Bank bidra till att fler får upp ögonen för allt det inspirerande som finns att upptäcka runt knuten.” Berättar Tomas Uddin, marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.
Gör det enkelt att upptäcka lokala upplevelser
Under våren har Landshypotek Bank uppmärksammat lantbrukare, gårdar och företagare genom tävlingen ”Din gård – Din möjlighet”. Intresset har varit stort. Hundratals gårdar deltog och nästan 40000 gick in och röstade på sina favoriter.
Den webbaserade ”guide” och karta som nu lanseras tar detta vidare och gör det enkelt för semesterfirare i hela landet att själva upptäcka utflyktsmål, gårdsbutiker och evenemang i sin närhet.
Via kartan går det att hitta över 200 gårdar och andra upplevelser utspridda över hela Sverige. Här ges en chans att upptäcka allt från närproducerade smaker till äventyrsupplevelser. Allt i linje med Landshypotek Banks tro på ett rikare liv på landet.
Hjälper landsbygden nå ut till en bredare publik
Sedan 1836 har kooperativ-ägda Landshypotek Bank finansierat satsningar på den svenska landsbygden. ”Gilla landet” är bankens senaste initiativ för att uppmärksamma mångfalden av allt det företagande som finns långt bortom stadskärnorna.
”Gilla landet handlar om att bjuda in fler att upptäcka mer av landet vi bor i samtidigt som vi hjälper landsbygdens entreprenörer och lokala eldsjälar att nå ut till en bredare publik.” Avslutar Tomas Uddin.
Kolla in “Gilla Landet” på Landshypotek Banks hemsida här.
- Text: Landshypotek Bank
- Foto: Bildbyrå Johnér
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet presenterar sin senaste satsning. Ett bolag inom plats & destinationsutveckling som kommer erbjuda analyser.
2 svar till “Landshypotek Bank visar vägen till upplevelser med “Gilla Landet””
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
Skåne Food Fest lyfte skånskt mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39 2024
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-
Noterar att det inte finns något att gilla i Nyköping.
Hur kommer besöksmålen i på sidan?
Under kartan finns två knappar, en för att lägga till gård/verksamhet och en för att tipsa.