-
Lisebergs reklamfilm inför Halloween stoppas – för läskig
Inför årets Halloween som startar 12 oktober på Liseberg gjorde nöjesparken en reklamfilm för att visa upp Cirkus Bisarr, årets skrämmande satsning. Men nu har flera mediekanaler stoppat reklamfilmen för att den anses vara för läskig.
”Vi har ett nytt skräckområde i år med elaka clowner och den här filmen riktar sig till dem som vill besöka det området. Syftet med filmen är att kittla deras sinnen och trigga deras fantasier. Men vi förstår att filmen inte är för alla.” Säger Ebba Källeskog, Lisebergs PR-chef till GP.
Har förståelse för beslutet
Efter att mediekanalerna bedömde att inte visa filmen har även Liseberg själva tagit ett beslut om att begränsa sändningen av den.
”Vi har tagit beslut om att vi inte kommer att skicka ut filmen brett i våra egna kanaler, på Facebook och på vår hemsida. Men vi diskuterar möjligheten lägga upp den med åldersgräns med en tydlig varningstext. Så att den som vill konsumera den ska få göra det.” Säger Ebba Källeskog till GP.
Syftet med reklamfilmen var att nå målgruppen som vill bli skrämda. Men Liseberg har förståelse för att den blev stoppad och vill inte att barn eller lättskrämda ska kunna se filmen. Det finns självklart vänligare alternativ för de som inte vill bli skrämda att upptäcka på Liseberg under Halloween.
Se reklamfilmen som blev stoppad här
- Text: GP & Isa Mörk
- Foto: Liseberg
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Svensk Handel – tondövt att hasta fram beslut om miljözon
Implementering av miljözon i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns och utan tid för omställning enligt Svensk Handel.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Kongress-sektorn ser bra ut för Stockholm under 2024. Kryssningssäsongen likaså. Totalt är 121 fartyg inbokade.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild baserad på statistik. April såg en ökning av utländska gäster.
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli. Från mi...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
-
Gästbloggare
-