-
Marcus Hammarström ny Head of Marketing hos Visit Sweden
Sveriges marknadsföringsbolag, Visit Sweden, fortsätter att förstärka sin organisation inför framtiden och pågående verksamhetsutveckling. Nu ansluter sig resebranschprofilen Marcus Hammarström till bolagets laguppställning för att axla rollen som Head of Marketing för marknaderna Tyskland, Frankrike, Nederländerna och Kina.
– I uppdraget att bygga en marknadsavdelning i världsklass kompletterar Marcus teamet på ett ypperligt sätt. Kombinerat med sin breda erfarenheten av marknadskommunikation i det nya medielandskapet, konceptutveckling och ledarskap från både offentlig och privat sektor samt en genuin kunskap om den svenska besöksnäringens förutsättningar, gör Marcus till en klockren rekrytering till det nya och starkare Visit Sweden som håller på att växa fram, säger Jenny E Kaiser som är Chief Officer Marketing Communications hos Visit Sweden och den som Marcus kommer att rapportera till.
-Jag är oerhört glad och förväntansfull inför att bli en del av Visit Sweden och få arbeta med den fortsatta utvecklingen av varumärket Sverige som hållbart resmål. Ett uppdrag som aldrig känts viktigare än nu, med de utmaningar vi står inför, säger Marcus Hammarström.
Marcus har bred erfarenhet av varumärkesutveckling, digitalisering och konceptualisering, något som blir användbart i den nya rollen hos Visit Sweden.
Han kommer senast från en roll som Head of Marketing & Products hos Birka Cruises och har tidigare arbetat med, bland annat destinationsmarknadsföring i Visit Stockholm. Marcus har även mångårig erfarenhet av marknadskommunikation från olika positioner inom researrangörerna TUI och Ving.
Han tillträder sin roll hos Visit Sweden den 1 december.
- Text: Visit Sweden
- Foto: Visit Sweden
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Det internationella intresset och engagemanget för hållbar turism är stort. Det märks på det överväldigande intre...
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Den 12 april avslutades Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson...
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Titta hit! Nu söker Hög...
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 ...
-
-
Gästbloggare
-