-
Mässan som väljer att hyra in tillfällig personal
Stockholmsmässan har hitintills haft direktanställd timavlönad personal men väljer nu att teckna avtal med Proffice som skall hyra ut personal till servicefunktionerna på mässan.
Stockholmsmässan ser sig själva som en omtänksam och seriös arbetsgivare och därför har de valt Proffice då de delar personalsynen.”- De har också genomarbetade processer och bra systemstöd, både för rekrytering av nya medarbetare och för våra beställningar som kund. Det sistnämnda är viktigt eftersom det handlar om stora mängder personal, varierande behov vid olika typer av event, och många olika event under ett år”, säger Stockholmsmässans VD Patric Sjöberg.
”- Vi är glada och stolta över förtroende som vi fått och ser fram emot ett spännande samarbete där vi ska visa att Stockholmsmässan valt en lösningsorienterad bemanningspartner”, säger Johan Spångberg på Proffice som är kundansvarig i det nya samarbetet.
Proffice kommer att erbjuda anställning till alla dem som i dag arbetar som timavlönade på Stockholmsmässan.
På bilden ovan: VD Stockholmsmässan Patric Sjöberg och kundansvarig Proffice Johan Spångberg
Källa: Stockholmsmässan
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Stockholmsmässan
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-