-
Göta kanalbolag rekryterar ny marknads- och kommunikationschef
Lagom till avslutningen av kanalsäsongen 2018 stärks AB Göta kanalbolag med en ny marknad och kommunikationschef. Magnus Hollwin tillträdde sin nya tjänst den 10 september.
Magnus Hollwin har lång erfarenhet från reklambranschen och kommer närmast från en tjänst som VD på Jerhammar & Co kommunikationsbyrå. Han har under sin tid i branschen utvecklat kommunikationskoncept och strategier för flera olika uppdragsgivare inom besöksnäringen.
”Vi är oerhört glada över den kompetens och erfarenhet som Magnus kommer ta med sig in i bolaget. Vår vision är att med vårt historiska arv i centrum bli Sveriges mest attraktiva upplevelseområde. Magnus kommer att bli en stor tillgång i vårt gemensamma arbete mot att nå den.” Säger Roger Altsäter, VD på Göta kanalbolag.
Ser fram emot att utveckla upplevelsen
Magnus Hollwin kommer att ingå i Göta kanalbolags ledningsgrupp och utgå från bolagets huvudkontor i Motala.
”Göta kanal är ett av landets mest kända varumärken med 3 miljoner besökare årligen. Det ska bli otroligt spännande och roligt att få bygga vidare och utveckla upplevelsen på och omkring Göta kanal.” Säger Magnus Hollwin.
- Text: Göta Kanalbolag
- Foto: Göta Kanalbolag
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-