-
O’Learys har utsett årets franchisetagare 2018
För tjugonde året i rad delar O’Learys ut utmärkelsen årets franchisetagare för att hylla de restauranger som under året utmärkt sig och på olika sätt varit delaktiga i utvecklingen av O’Learys verksamhet. O’Learys firar dessutom i år 30-årsjubileum, och priserna delades ut till de vinnande franchisetagarna i samband med sportbars- och restaurangkedjans fest den 15 november.
”Det är en stor ära att arbeta med engagerade franchisetagare som andas våra kärnvärden och som dagligen erbjuder våra gäster en sann O’Learys-upplevelse. Årets åtta pristagare gör ett fantastiskt jobb och visar på en stark vilja att fortsätta utvecklas med O’Learys i framtiden”. Säger Jonas Reinholdsson, grundare av O’Learys.
Rookie of the Year 2018 – O’Learys Östersund
O’Learys Östersund öppnade sina dörrar för bara ett par månader sedan men arbetar redan aktivt med att bli en del av lokalsamhället genom att engagera sig i föreningar och projekt.Innovator of the Year 2018 – O’Learys Kristiine, Tallinn
På O’Learys Kristiine tas helhetsupplevelsen till en ny nivå med två fullstora biosalonger inne i restaurangen. Från surfplattor kan gästerna beställa mat och dryck både före och under filmen.Ambassador of the Year – Nancy Bellander, franchisetagare O’Learys Helsingborg
Efter flera år inom kedjan visar Nancy Bellander fortfarande samma beslutsamhet att bevara O’Learys Helsingborgs toppklass år efter år. Trots motgångar satsar hon allt på restaurangen och dess utveckling.Franchisee of the Year 2018 kategori Travel – O’Learys Hong Kong
Varje gång du besöker O’Learys Hong Kong känner du dig så varmt välkomnad att du glömmer reströttheten. Här visar de att passionerade ledare och personal gör stor skillnad för restaurangen.Franchisee of the Year 2018 kategori Classic – O’Learys Lund
Hos O’Learys Lund möts du av en varm atmosfär. Restaurangens manager har fått förtroendet att bygga upp och utbilda teamet till en liten familj som alla värnar om varandra och restaurangens kvalitet.Franchisee of the Year 2018 kategori Event – O’Learys Halmstad
O’Learys Halmstad visar att investering av tid och resurser i rekrytering och utbildning verkligen lönar sig. Med stort förtroende har restaurangen nått framgång och lojalitet bland både personal och fans.Social Media of the Year 2018 – O’Learys Avenyn
Den här restaurangen skapar sina egna inlägg på sociala medier som verkligen visar vad restaurangen erbjuder. De sätter maten, sporten och personalen i fokus på ett unikt sätt som passar O’Learys.Meal4Meal 2018 – O’Learys Järntorget
Vinnare av Årets Meal4Meal är O’Learys Järntorget som under året sålt högst procentuell andel kampanjrätter. Meal4Meal är O’Learys CSR-program, som O’Learys driver som partner till svenska FN-förbundet.Årets hederspris 2018
Petra Granström på O’Learys Örnsköldsvik tog hem det här prestigefulla priset.- Text: O'Learys
- Foto: O'Learys (På bild: Christian Bellander, Johnny Jonsson och Jonas Reinholdsson)
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
Den positiva trenden håller i sig. För tredje månaden i rad ökar Värmland när det kommer till kommersiella överna...
-
-
Gästbloggare
-