-
Clarion Hotel Sign i stolt samarbete med Glada Hudik Teatern
Som ett självklart led i att sätta allas lika värde på agendan och att utmana normer i samhället inleder nu Clarion Hotel Sign ett samarbete med Glada Hudik Teatern och är stolt partner i kampanjen “The right to shine”.
Hotellet vill ta en tydlig plats på marknaden genom att vara den arena där drömmar förverkligas – oavsett vem man är.
Alla har rätten att skina
Den 28 januari har filmen “Catwalk” premiär. Catwalk handlar om att gå mot strömmen, bryta skeva ideal och att våga satsa på sina drömmar vilket Clarion Sign valt att stötta helhjärtat. Under 2020 kommer spännande aktiviteter, föreläsningar och en eller annan modeshow tillsammans med hotellets vänner inta Stockholms största hotell.
”Lika tydligt som att Clarion Sign och hela Nordic Choice Hotels är stolt partner till Pride-rörelsen och rätten att få älska den man vill, vill vi med detta samarbete ta ställning för att allas drömmar ska kunna förverkligas hos oss oavsett vem man är född till.” Säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign. ”Att Pär Johansson och Glada Hudik Teatern väljer oss som samarbetspartner under 2020 är vi otroligt stolta över.”
Att Clarion Sign är ett levande hotell råder det inga tvivel om. Med 558 hotellrum, konferensrum, bankettsal, podcast-studio, spa, bar och restaurang befinner sig gäster, personal och lokala fans innanför dess väggar under dygnets alla timmar.
En hög aktivitetsnivå
Men det är inte hårdvaran och faciliteterna som sätter hotellet på kartan. Utan det är vad man fyller hotellet med som skapar känslan och upplevelserna. Aktivitetsnivån är hög med allt från musikakter till frukostseminarium om hållbarhet. Allt med fokus på att öka livskvaliteten för både hotellets gäster och medarbetare.
”Clarion ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och att under 2020 samarbeta med Clarion Sign kändes som ett naturligt val. Att Clarion Sign även är öppna med sitt hållbarhetsarbete och att våra värderingar passar som handen i handsken känns såklart väldigt bra för både mig och Glada Hudik-gänget.” Säger Pär Johansson, entreprenör och grundare till Glada Hudik Teatern.
Genom samarbetet kommer man under 2020 kunna inspireras av Glada Hudik Teatern på Clarion Sign i form av olika aktiveringar.
- Text: Clarion Hotel Sign
- Foto: Glada Hudik Teatern
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-