-
Training Partner och Scandinavian XPO inleder ett unikt samarbete
Tillsammans har Training Partner och Scandinavian XPO tagit initiativ till, och utvecklat ett unikt samarbete för att möta kundernas behov på fler flexibla, kreativa och framför allt säkra sätt att mötas på stora ytor.
Säkerhet, flexibilitet och kreativitet
Med utgångspunkt i möjligheterna till säkra möten med mycket yta och flexibilitet inleds nu ett samarbete för att i ännu högre grad kunna svara upp mot de nya förutsättningarna, när det gäller möten och kreativa lösningar.
Lägger man sen till aktiviteter och flera hundra hotellrum, som gör att man kan tillbringa hela sin konferens, utbildning, sitt evenemang eller mässa under ”samma tak, på ett säkert sätt, så blir möjligheterna oändliga i Arlandastad.
Training Partner, som utbildar stora delar av fordonsindustrin, och mötesarenan Scandinavian XPO växlar upp sitt samarbete. De erbjuder nu tillsammans ca 40 000 kvm mötesyta i fler än tio hallar, konferenslokaler och studios för säkra möten. Dessutom finns test-drive bana och tekniska utbildningslokaler.
Möjligheter till upplevelser med avstånd
Training Partner finns i DRIVELAB Stockholm. Det är en unik och inspirerande anläggning som utgör ett nav för utbildning och events inom fordonsindustrin. De har över 20 års erfarenhet inom området.
”Genom samarbetet med SXPO kan vi nu erbjuda våra kunder alltifrån digitala utbildningar och lanseringar till storskaliga möten och möjligheter där bara fantasin sätter gränserna!” Säger Magnus Almquist, VD på Training Partner.
Scandinavian XPO är den nya mötes- och evenemangsarenan i Arlandastad, Nordens närmaste mötesplats. De slår upp sina portar i årsskiftet 2020/2021 och kommer att ha kapacitet för flera tusen gäster.
”Med allt det Training Partner erbjuder, samt närheten till den internationella kommunikations-hubben Arlanda, kommer vår nyöppnade mötes- och evenemangsarena att ha en stark position som en självklar plats för alla typer av möten.” Säger Staffan Littmarck, VD på Scandinavian XPO.
- Text: Scandinavian XPO
- Foto: Training Partner & Scandinavian XPO
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-