-
Mia Karlsson blir Höga Kusten Destinationsutvecklings nya VD
Nu är det klart vem som blir Höga Kusten Destinationsutvecklings nya VD efter att Peter Holmqvist går i pension i mars. Mia Karlsson från Sollefteå, idag ansvarig för Höga Kusten Turism, tar över uppdraget från och med 1 april 2019.
”Jag är otroligt glad över det förtroende jag har fått och jag ser fram emot att fortsätta utveckla det fina arbete Peter har byggt upp.” Säger Mia Karlsson. ”Vi lever och verkar i en storslagen destination som väldigt många är mycket stolta över. Jag kommer att fortsätta i Peters anda och förvalta den fina grund han har byggt upp.”
Ett välkänt ansikte med erfarenhet
Mia Karlsson är ett välkänt ansikte i Höga Kusten, inte minst från sina år som ansvarig för Höga Kusten Turism och som projektledare för Spotlight High-Low Coast, Höga Kusten Destinationsutveckling. Tidigare har Mia varit marknadschef för Modo Hockey och marknadschef på SCA Skog.
”Med sin breda erfarenhet från både offentlig verksamhet och från det privata näringslivet ser vi att Mia på ett bra sätt kommer att bidra till destinationens fortsatta utveckling. Vi är mycket nöjda över rekryteringen av Mia.” Säger Lillemor Edholm, styrelseordförande för Höga Kusten Destinationsutveckling.
- Text: Höga Kusten
- Foto: Höga Kusten
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
Den positiva trenden håller i sig. För tredje månaden i rad ökar Värmland när det kommer till kommersiella överna...
-
-
Gästbloggare
-