-
Tillsammans lockar vi besökare till vackra Sörmland
Inför sommaren så växlar Visit Sörmland och regionen upp satsningen på svemester i det fina landskapet.
Genom samarbete med Ica Maxibutikerna i Sörmland, influencer marketing, annonsering, Visitsörmland.se och Visit Sörmlands sociala medier kommer de att lyfta sörmländska besöksmål och upplevelser!
Vill lyfta så många företag och besöksmål som möjligt
Visit Sörmland bjuder in dig som har en verksamhet inom besöksnäringen i regionen att vara med och sprida budskapet om allt fantastiskt som finns att uppleva i landskapet!
På hemsidan visitsörmland.se kommer de lyfta olika tematiska och fantastiska upplevelser runt om i Sörmland som sprids via exempelvis resereportage, sociala medier, kampanjer och tävlingar.
”Vi är otroligt glada att regionen väljer att satsa ytterligare på besöksnäringens återhämtning. Under sommaren och hösten kommer vi arbeta för att lyfta så många företag och spännande besöksmål som möjligt!” Säger Sara Lundgren, projektledare Visit Sörmland.
Under 2021 är det helt kostnadsfritt att synas på Visit Sörmland, och de vill nu ha tips om era fantastiska upplevelser, paket, middagar, övernattningar, evenemang – ja, allt ni kan komma på!
Satsar på att locka besökare från alla målgrupper
Visit Sörmland vill lyfta bredden av verksamheter i landskapet, och på så sätt locka besökare från alla möjliga målgrupper. Oavsett om reseanledningen är att man är ute efter en shoppingtur, konstupplevelser, god mat eller att uppleva naturen finns en uppsjö av aktiviteter i regionen som de vill visa upp.
Kontakta därför destinationsbolaget, så kan de sprida dina erbjudanden och upplevelser i sina kanaler.
Du kan synas genom att:
♦ Höra av dig via företagsformuläret på hemsidan.
♦ Lägga in ditt evenemang på hemsidan.
♦ Tagga på sociala medier @visitsormland eller använd #yesvisitsörmland.
♦ Tipsa via mail på [email protected].- Text: Stua
- Foto: Stua
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
Den positiva trenden håller i sig. För tredje månaden i rad ökar Värmland när det kommer till kommersiella överna...
-
-
Gästbloggare
-