Andrea Hartmann Jovell
Andrea älskar när det går bra för företagen. Och det offentliga. Hon har rört sig mellan organisationer som Svenskt Näringsliv, konsultuppdrag, Göteborg & Co, Länsstyrelse och regioner. Andrea sitter i styrelsen för Nyföretagarcentrum Göteborgsregionen, i strukturfondspartnerskapet Västsverige och har startat flera bolag inom kommunikation. Hon är utbildad fjälledare från Turistsportlinjen i Kiruna och kommunikationsvetare från Högskolan i Jönköping.
Andrea har jobbat som färdledare i Nordnorge och säsongat på Kosteröarna, i Åre och Riksgränsen. Hon byggde Norrlands största PR-byrå i Åre-Östersund och fick nästan pris av H.M. Konungen för årets hälsosammaste företag. Inne på femte året som kommunikations- och marknadschef på Göteborg & Co, som vice ordförande i SNDMO och medlem av styrgruppen för designexport på Svenska Institutet, tog Andrea klivet över till en nygammal framtid som konsult.
www.vidunderlig.se
twitter.com/Andreajovell
Här kan du läsa Andrea’s inlägg:
Ökad folkhälsa kan betala för naturen
En handbok i att paketera turism, nu!
Nytt blogginlägg från Andrea: Varför håller vi ens på, i besöksnäringen?
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Så blir det åka av i städer och destinationer
Utan öppenhet och tolerans tappar Sverige värde – mediabilden kan påverka Sverige som resmål
Är det bara näringsministern som kan rädda turismen från komposten?
Diamanter gnistrar i besöksnäringen
Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?
Blogginlägg
-
Blogginlägg: Ökad folkhälsa kan betala för naturen
Andrea Hartmann Jovell skriver ett blogginlägg om diskussionen att ta betalt av allmänheten för att vistas i naturen eller inte.
-
Blogginlägg: En handbok i att paketera turism, nu!
Kultur- och naturturism kan lyfta svensk besöksnäring
-
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Om hur man får både gäster, medarbetare och inte minst destinationens invånare att trivas och må bra.
-
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Ryktet spelar roll
-
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Branschen skulle må bra av större intresse från och bättre kunskap hos politiken
-
Inlägg från Andrea Jovell – Så blir det åka av i städer och destinationer
Höstmötet med SNDMO i Uppsala blev lyckat. Destinationer var på plats för kunskap och erfarenhetsutbyte och möjligen lite skvaller.
-
Nytt inlägg från Andrea: Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Månadens bidrag från Turismnytts bloggare Andrea Hartmann Jovell handlar om samsyn
-
Blogginlägg: Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Stora värden för fastighetsägare och besöksnäringen att hämta med en mångfald i platsutveckling
-
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?
Andrea Hartmann Jovell lyfter upp en viktig fråga
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Titta hit! Nu söker Hög...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ut...
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april under en galamiddag med pompa och ståt på Skogshem & Wijk (Lidingö), steg fem glada och stolta v...
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, den drivna företagaren och ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste chokl...
-
-
Gästbloggare
-