
Andrea Hartmann Jovell
Andrea älskar när det går bra för företagen. Och det offentliga. Hon har rört sig mellan organisationer som Svenskt Näringsliv, konsultuppdrag, Göteborg & Co, Länsstyrelse och regioner. Andrea sitter i styrelsen för Nyföretagarcentrum Göteborgsregionen, i strukturfondspartnerskapet Västsverige och har startat flera bolag inom kommunikation. Hon är utbildad fjälledare från Turistsportlinjen i Kiruna och kommunikationsvetare från Högskolan i Jönköping.
Andrea har jobbat som färdledare i Nordnorge och säsongat på Kosteröarna, i Åre och Riksgränsen. Hon byggde Norrlands största PR-byrå i Åre-Östersund och fick nästan pris av H.M. Konungen för årets hälsosammaste företag. Inne på femte året som kommunikations- och marknadschef på Göteborg & Co, som vice ordförande i SNDMO och medlem av styrgruppen för designexport på Svenska Institutet, tog Andrea klivet över till en nygammal framtid som konsult.
www.vidunderlig.se
twitter.com/Andreajovell
Här kan du läsa Andrea’s inlägg:
Andrea Jovell – Fjällen tillhör männen i deras berättelse om dem
Programmet BESÖK utbildar turistentreprenörer i Bohuslän
Klara begrepp – Nyckeln till en starkare besöksnäring
Ökad folkhälsa kan betala för naturen
En handbok i att paketera turism, nu!
Nytt blogginlägg från Andrea: Varför håller vi ens på, i besöksnäringen?
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Så blir det åka av i städer och destinationer
Utan öppenhet och tolerans tappar Sverige värde – mediabilden kan påverka Sverige som resmål
Är det bara näringsministern som kan rädda turismen från komposten?
Diamanter gnistrar i besöksnäringen
Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?
Blogginlägg
-
Andrea Jovell – Fjällen tillhör männen i deras berättelse om dem
Andrea resonerar kring jämställdheten i fjällen. Hur männen fortfarande dominerar och kvinnorna inte får utrymmet de förtjänar
-
Programmet BESÖK utbildar turistentreprenörer i Bohuslän
BESÖK är ett gediget utbildningsprogram som drivs av Södra Bohuslän Turism. Den tredje kullen har nu nått en välförtjänt diplomering
-
Klara begrepp – Nyckeln till en starkare besöksnäring
Andrea Hartmann Jovell anser att Sverige kan kapitalisera fullt på vår besöksnäring först när vi bringar klarhet i begreppen inom sektorn.
-
Blogginlägg: Ökad folkhälsa kan betala för naturen
Andrea Hartmann Jovell skriver ett blogginlägg om diskussionen att ta betalt av allmänheten för att vistas i naturen eller inte.
-
Blogginlägg: En handbok i att paketera turism, nu!
Kultur- och naturturism kan lyfta svensk besöksnäring
-
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Om hur man får både gäster, medarbetare och inte minst destinationens invånare att trivas och må bra.
-
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Ryktet spelar roll
-
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Branschen skulle må bra av större intresse från och bättre kunskap hos politiken
-
Inlägg från Andrea Jovell – Så blir det åka av i städer och destinationer
Höstmötet med SNDMO i Uppsala blev lyckat. Destinationer var på plats för kunskap och erfarenhetsutbyte och möjligen lite skvaller.
-
Nytt inlägg från Andrea: Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Månadens bidrag från Turismnytts bloggare Andrea Hartmann Jovell handlar om samsyn
-
Blogginlägg: Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Stora värden för fastighetsägare och besöksnäringen att hämta med en mångfald i platsutveckling
-
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?
Andrea Hartmann Jovell lyfter upp en viktig fråga
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 32 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med lite glest nyhetsflöde är det mest under...
-
Mat- och skaldjursvecka i Strömstad
När höstmörkret börjar sänka sig över norra Bohuslän bjuds strömstadsbor och besökare in till ännu ett fantastisk...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – juli 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Destination Gotland – stabilt sommarresande under juni och juli
Resandet med Destination Gotland låg stabilt under juni och juli. Totalt reste omkring 674 000 p...
-
-
Gästbloggare
-